چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 27.02.2021, 0:36

کالامارد خواستار تحریم بن‌سلمان از سوی آمریکا شد

گزارشگر سازمان ملل در پرونده قتل«جمال خاشقجی» با اشاره به گزارش دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا درباره نقش محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی خواستار تحریم این مقام سعودی شد.

به گزارش ایرنا، آگنس کالامارد در این بیانیه که یک نسخه آن در صفحه فیس بوک او منتشر شده، از کاخ سفید خواست تا نه تنها اموال بن‌سلمان بلکه تعاملات بین‌المللی او را نیز هدف تحریم قرار دهد.

وی تصریح کرد؛ طرد آن‌هایی که دستور قتل جمال خاشقچی را صادر کردند، از صحنه بین‌الملل گامی مهم در جهت اجرای عدالت است و به آن‌هایی که قصد ارتکاب جنایت‌های مشابهی را در سر دارند پیام قوی ارسال می‌کند.

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد از دولت آمریکا خواست تا از برخورد قانونی با بن سلمان چشم‌پوشی نکند «زیرا او رهبر یک کشور بشمار نمی‌رود».  وی همچنین از دولت بایدن خواست تا اطمینان حاصل کند که تمام جزئیات جنایت صورت گرفته به طور کامل افشا شود.

کالامارد بر همین اساس از ایالات متحده و جامعه جهانی خواست تا گام‌های بیشتری را برای پایان دادن به جنایت‌ها علیه نزدیکان جمال خاشقچی برداشته و نسبت به جلوگیری از قتل روزنامه‌نگاران در سراسر جهان اطمینان حاصل کنند.

وی همچنین دولت عربستان نیز خواست تا جزئیات کامل قتل خاشقچی را فاش کند و در این رابطه هشدار داد: آن‌هایی که دقیقا می‌دانند چه اتفاقی افتاده در عربستان زیر سایه دولت زندگی می‌کنند.

کالامارد در ژوئن ۲۰۱۹ اعلام کرد که «غیرممکن است» که بن سلمان از قتل جمال قاشقچی بدون اطلاع بوده باشد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024