پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 24.02.2021, 16:36

کیومرث مرزبان، طنزنویس از زندان اوین آزاد شد

کیومرث مرزبان، نویسنده و طنزنویس امروز چهارشنبه ۶ اسفندماه پس از تحمل ۲ سال و شش ماه حبس به صورت زودهنگام از زندان اوین آزاد شد.

محمدحسین آقاسی، وکیل مدافع کیومرث مرزبان با اشاره به تعلیق مابقی دوران محکومیت موکلش در صفحه شخصی خود نوشت: کیومرث مرزبان ۲ سال و شش ماه و ۳ روز پس از بازداشت آزاد شد. او فقط نوشته بود اما با ۵ اتهام به ۲۳ سال و ده ماه حبس قطعی که ۱۱ سال آن قابل اجرا بود محکوم شده بود. حکم نامتناسب بود. اما از ۶ سال عفو برخوردار، اگرچه آزادی مشروط او رد شد. سرانجام تلاش های بی وقفه منجر به تعلیق باقیمانده حکم او شد.

کیومرث مرزبان پیش از این ، توسط دادگاه انقلاب تهران، به اتهامات “ارتباط با دول متخاصم”، “توهین به مقدسات”،“فعالیت تبلیغی علیه نظام”،“توهین به رهبری و بنیانگذار” و “توهین به مسئولین” به ۲۳ سال و ۹ ماه حبس تعزیری محکوم شده و حکم صادره در مرحله تجدید نظر تایید شده بود.

مرزبان، نویسنده و طنزنویس ۲۶ ساله که سال ۹۶ پس از ۸ سال به ایران بازگشت، در تاریخ ۴ شهریورماه ۹۷ توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. در هنگام بازداشت ماموران در اقدامی وسایل شخصی از جمله لپ‌تاپ، موبایل و بسیاری از وسایل شخصی وی را ضبط کرده بودند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024