شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 27.01.2021, 18:14

مشهد ۱۰ هزار کارتن‌ خواب دارد

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی گفت: دو سالن در مشهد تا یکشنبه آینده آماده و تجهیز می‌شود تا به امر جمع‌آوری و نگهداری موقت کارتن‌خواب‌ها اختصاص یابد.

حسین تنها طلب معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی گفت: دو سالن با ظرفیت ۴۰۰ نفر در مشهد، با احتساب ۱۷۵۰ نفر که در ۸ سالن ورزشی دیگر ساماندهی شده‌اند؛ در مجموع کارتن‌خواب‌های جمع‌آوری شده در مشهد به ۲۱۵۰ نفر خواهد رسید.

او افزود: برآورد‌ها نشان می‌دهد که حدود ۱۰ هزار نفر معتاد کارتن‌خواب و متجاهر در مشهد زندگی می‌کنند که برای جمع‌آوری و نگهداری موقت این افراد باید امکانات بسیار بیشتری مهیا شود.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به اینکه قرارداد شورای هماهنگی با شهرداری مشهد در خصوص هزینه‌های نگهداری موقت این افراد، پایان اردیبهشت ماه تمام می‌شود؛ ادامه داد: فاز اول مرکز ترک اعتیاد اقامتی حسن‌آباد با ظرفیت ۵۰۰ نفر هفته آینده افتتاح می‌شود و امیدواریم تا آن موقع دست کم سه فاز دیگر مرکز ترک اعتیاد اقامتی حسن‌آباد راه‌اندازی شود که جمعا در ۴ فاز ۲۵۰۰ نفر در آن اقامت خواهند داشت.

تنها طلب در خصوص هزینه‌های نگهداری موقت کارتن‌خواب‌ها بیان کرد: هزینه‌های نگهداری این افراد در مراکز ورزشی فعلی که به صورت موقت در نظر گرفته شده، معادل ۲۸ هزار تومان به ازای هر نفر برای هر روز است و توسط شهرداری مشهد تأمین می‌شود.

او تصریح کرد: همین مقدار هزینه به ازای هر نفر برای افرادی که در مرکز حسن‌آباد ساماندهی شوند در نظر گرفته شده است که شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، قول تأمین آن را داده است.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی تاکید کرد: طرح جمع‌آوری و نگهداری موقت کارتن‌خواب‌ها به منظور نجات آن‌ها از سرما و عبور از زمستان است که در نهایت با پایان این طرح در اواخر اردیبهشت ماه، نحوه‌ی ادامه‌ی طرح جمع‌آوری و ساماندهی آن‌ها در مراکز ترک اعتیاد اجباری ماده ۱۶ که مرکز حسن‌آباد هم جزو این مراکز است توسط شورای هماهنگی برنامه‌ریزی و اجرایی می‌شود.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024