پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 26.01.2021, 21:12

آسوشیتد پرس: امریکا در عربستان پایگاه نظامی جدید احداث می‌کند

میدل ایست نیوز: امریکا قصد دارد یک پایگاه نظامی جدید در ساحل دریای سرخ در عربستان و دو فرودگاه نظامی در سایه افزایش تنش ها با ایران احداث کند.

خبرگزاری «آسوشیتد پرس» امروز سه شنبه در گزارشی ضمن اینکه این اقدام را اضطراری خواند گفت که ارتش قصد آزمایش انتقال بارهایی از بندر ینبع عربستان که خط مهمی برای انتقال نفت محسوب می شود، دارد.

در این گزارش آمده است که استفاده از بندر ینبع و پایگاه نظامی در تبوک و طائف در طول خط ساحلی دریای سرخ، گزینه های نظامی در اختیار ارتش امریکا که همواره در معرض حملات از سوی برخی گروه ها قرار می دهد.

این گزارش همچنین اشاره کرد که حضور نیروهای امریکایی در عربستان حتی به صورت موقت ممکن است موجب ناراحتی و خشم افراط گرایان شود به ویژه با توجه به اینکه عربستان محل ظهور دین اسلام است.

در همین رابطه «بیل اربان»، سخنگوی ستاد فرماندهی مرکزی امریکا گفت که فرآیند ارزیابی امان به مدت یک سال است که در نتیجه حملات به تاسیسات نفتی عربستان انجام می شود.

وی افزود: این برنامه های نظامی محتاطانه ای است که امکان دسترسی به بندرهای مشروط در مواقع اضطراری را فراهم می کند و به هیچ وجه تحریک آمیز و برای گسترش حضور امریکا در منطقه و یا عربستان نیست.

امریکا نیروهای خود را پس از حمله ۱۱ سپتامبر از عربستان خارج کرد اما پس از حملات به تاسیسات نفتی عربستان، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری امریکا نیروهایی را به عربستان اعزام کرد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024