سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 23 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 25.01.2021, 23:30

بونجوک،‌ سگ باوفا شهرت جهانی پیدا کرد

سگی به نام «بونجوک» در شهر ترابزون ترکیه وقتی دید که آمبولانس صاحبش را به بیمارستان منتقل می‌کند، آن را دنبال کرد. جمال شنتورک ۱۴ ژانویه به بیمارستان «پارک مدیکا» در ترابزون منتقل و پنج روز در آنجا بستری بود.

بونجوک هم این پنج روز در مقابل ورودی بیمارستان کشیک داد و هر  وقت نزدیکان جمال شنتورک او را به خانه می‌بردند، دوباره به بیمارستان بازمی‌گشت و انتظار می‌کشید.

این سگ دوست‌داشتنی در این مدت مورد توجه کارکنان بیمارستان و شهروندان قرار گرفت.

یکی از نگهبانان بیمارستان می‌گوید که او هر روز ساعت ۹ صبح به اینجا می‌آمد و تا شب می‌ماند تا اینکه صاحبش بالاخره از بیمارستان مرخص شد.

خروج جمال شنتورک با صندلی چرخدار از بیمارستان و ملاقات با بونجوک لحطات بسیار با احساسی را آفرید.

جمال شنتورک می‌گوید: «او به من خیلی عادت کرده و من هم مدام دلم برایش تنگ می‌شود، سگ‌ها با خودشان شادی به همراه می‌آورند و مردم را خوشحال می‌کنند.»

شنتورک به خبرنگاران گفت: «بونجوک ۹ سال بود که از من جدا نشده بود. من و او به همدیگر علاقه زیادی داریم. در طول مداوا در بیمارستان نیز دلم برایش تنگ شده بود. امروز مرخص شدم و دوباره به او پیوستم. گاها از پنجره اتاقم در بیمارستان او را صدا می‌زدم. صدایم را که می‌شنید به اطراف نگاه می‌کرد و پارس می‌کرد. تقلا می‌کرد صدایش را به من برساند. وقتی به حیوان توجه زیادی می‌کنید او می‌فهمد و هر قدر به او توجه کنید همانقدر به انسان نزدیک می‌شود. من هیچ وقت از او عصبانی نمی‌شوم. با عصبانیتم او را از خودم دور نمی‌کنم. سگ‌ها حیواناتی هستند که همیشه عاشق توجه‌اند.»

خبرگزاری «دوغان» ترکیه گزارش داده بونجوک اکنون شهرت جهانی پیدا کرده است. انتظار وفادارانه ۵ روزه این سگ در مقابل بیمارستان،‌ مورد توجه رسانه‌ها در اروپا و آمریکا قرار گرفته است.

در بریتانیا روزنامه دیلی‌تلگراف گزارشی در این باره تهیه و منتشر کرده است. روزنامه گاردین در گزارش خود نوشت: سگ صبور روزها منتظر صاحبش در مقابل بیمارستان بود.

روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» نوشته بود چندین روز است که سگی منتظر صاحبش در مقابل بیمارستان است. گزارشی نیز با همین عنوان در روزنامه نیویورک دیلی منتشر شده بود. خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز انتظار کشیدن بونجوک در مقابل بیمارستان را گزارش کرده بود.

 




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024