پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 22.01.2021, 19:21

سرپرست جدید صدای آمریکا منصوبان ترامپ را کنار گذاشت

۰۳ بهمن ۱۳۹۹

بخش انگلیسی صدای آمریکا - خانم «کیلو چائو» سرپرست جدید «سازمان رسانه‌های جهانی ایالات متحده»، در روز اول کاری خود رابرت رایلی، رئیس کل صدای آمریکا را عزل  کرد.

رابرت رایلی را مایکل پک، مدیر عامل سابق سازمان رسانه‌های جهانی ایالات متحده که از سوی ترامپ انتخاب شده بود، به سمت ریاست کل صدای آمریکا منصوب کرده بود. رابرت رایلی و معاونش الیزابت رابینز، در ماه دسامبر مشغول به کار شده بودند.

یولاندا لوپز، مدیر سابق خبری در صدای آمریکا، که هفته پیش به دستور رابرت رایلی در سمت دیگری مشغول به کار شده بود، به عنوان سرپرست جدید کل صدای آمریکا انتخاب شد.

به این ترتیب رابرت رایلی اولین رئیس کل صدای آمریکا است که دو بار از آن سمت خارج شده است. وی در مجموع دو باری که مدیر صدای آمریکا شد، اندکی بیش از یک سال در این سمت حضور داشت و فاصله دو خدمت او به عنوان مدیر صدای آمریکا، ۲۰ سال از یکدیگر بود.

سازمان رسانه‌های جهانی ایالات متحده این تغییرات را روز پنجشنبه از طریق ایمیل به کارکنان اعلام کرد و تایید کرد که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، کیلو چائو را، که یک روزنامه‌نگار باسابقه در صدای آمریکا قلمداد می‌شود، به عنوان سرپرست آن سازمان انتخاب کرده است. صدای آمریکا یکی از زیر مجموعه‌های آن سازمان به شمار می‌رود. همچنین رادیو فردا از زیر مجموعه رادیو اروپای آزاد نیز زیر نظر سازمان رسانه‌های جهانی ایالات متحده اداره می‌شود.

خانم کیلو چائو بیش از ۴۰ سال است که در صدای آمریکا و سازمان کار کرده است و اولین زنی است که ریاست سازمان رسانه‌های جهانی ایالات متحده را بر عهده می گیرد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024