سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 23 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 20.01.2021, 12:20

دونالد ترامپ ۷۳ نفر از نزدیکان و پیروان خود را عفو کرد

دویچه وله: ساعاتی پیش از ترک کاخ سفید دونالد ترامپ ۷۳ نفر از نزدیکان و پیروان خود را مشمول فرمان عفو قرار داد. افزون بر آن، مجازات ۷۰ نفر دیگر نیز بر اساس فرمان ترامپ تخفیف می‌یابد. در بین عفوشدگان نام استیو بنن نیز مشاهده می‌شود.

همانگونه که پیش‌بینی می‌شد، ترامپ پیش از سپردن زمام امور به جو بایدن اقدام به عفو و تخفیف مجازات گروه دیگری از محکومان را نموده است. در بین کسانی که مشمول عفو شده‌اند، می‌توان به استیو بنن، مشاور ارشد پیشین ترامپ اشاره کرد.

خبرگزاری فرانسه با انتشار گزارشی از واشنگتن اعلام کرده است که ترامپ ۷۳ نفر از نیروهای متحد خود را مشمول بخشودگی کرده و در مورد ۷۰ نفر دیگر نیز تخفیف مجازاتی در نظر گرفته است.

استیو بنن سال گذشته به اتهام فساد مالی در چارچوب گردآوری کمک‌های مالی برای احداث دیوار مکزیک دستگیر شده بود. گفته می‌شود که بنن بخشی از کمک‌های مالی جمع‌آوری شده را صرف تامین هزینه‌های شخصی خود نموده است.

خبرگزاری فرانسه در ادامه گزارش خود نوشته است که بخشودگی بنن پس از گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با او صورت گرفته است.

در بیانیه کاخ سفید درباره بنن آمده است: «آقای بنن یکی از رهبران شاخص جنبش محافظه‌کاری در آمریکا است و به تیزبینی سیاسی شناخته شده است.»

در بین دیگر کسانی که مشمول فرمان عفو ترامپ شده‌اند می‌توان به الیوت برویدی، یکی از تاجران نزدیک به ترامپ اشاره کرد. برویدی به نقض قوانین مربوط به لابی‌گری نیروهای خارجی متهم شده بود.

افزون بر آن، لیل وین، رپر نام‌آشنای آمریکایی نیز از جمله کسانی است که مشمول فرمان بخشودگی ترامپ شده است.

باید یادآور شد که در فهرست کسانی که مشمول عفو شده‌اند، نام خود دونالد ترامپ و خویشاوندان او مشاهده نمی‌شود. پیش از این برخی از رسانه‌های آمریکا در این ارتباط گمانه‌زنی کرده بودند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024