جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 20.01.2021, 1:19

آخرین پیام ترامپ در آخرین روز حضورش در کاخ سفید

دونالد ترامپ رئیس جمهور مستقر آمریکا در آخرین پیام خود در آخرین روز حضور او در کاخ سفید، درباره تحویل قدرت به دولت جو بایدن اعلام آمادگی کرد. ترامپ این پیام به صورت ویدیویی در حساب کاربری دولت آمریکا در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد.

او گفت: «ما همان کاری را انجام دادیم که آمده بودیم بکنیم - و خیلی کارهای بیشتر. من به استقبال نبردهای سخت، شدیدترین جنگ‌ها، سخت‌ترین انتخاب‌ها رفتم - چون برای این انتخاب شده بودم.»

ترامپ افزود: «بزرگترین خطری که ما با آن مواجه هستیم، عدم اعتماد به نفس خودمان و عظمت ملی آمریکاست. اگرچه ما مردم آمریکا همیشه اختلاف‌نظرهای خود را داریم، اما همگی خواستار موفقیت، رونق و پیشرفت آمریکا هستند.

او در اشاره به هجوم طرفدارانش به ساختمان کنگره آمریکا در روز ششم ژانویه گفت: «همه آمریکایی‌ها از حمله به ساختمان کنگره ما وحشت‌زده شدند. خشونت سیاسی که قابل تحمل نیست، یعنی حمله به همه آنچه که مردم آمریکا به آن افتخار می‎کنند.»

ترامپ در بخش دیگری از اظهاراتش از «تصویب بزرگ‌ترین طرح کاهش مالیات در تاریخ آمریکا، لغو موانع قانونی اشتغال‌زایی، اصلاح توافق‌های تجاری با شرکای مختلف آمریکا و خروج از توافق مقابله با تغییرات اقلیمی پاریس» به عنوان دستاوردهای دولت خود یاد کرد.

او گفت که به خودش افتخار می‌کند پس از چندین دهه، اولین رئیس‌جمهوری آمریکاست که هیچ جنگی را به راه‌ نینداخت.

وی تأکید کرد که آمریکایی‌ها باید اکنون باید بیش از هر زمان دیگری متحد شوند و از اختلافات دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات عبور کنند و سرنوشت خود را رقم بزنند.

او هم‌چنین به ادامه آنچه که از آن با عنوان “جنبش” نام برد تاکید کرد و  گفت: «می‌خواهم بدانید که جنبشی که ما راه انداختیم تازه در نقطه آغاز است.»

مراسم تحلیف جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا قرار است ظهر چهارشنبه به‌وقت آمریکا برگزار شود، دونالد ترامپ و همسرش ملانیا نیز قصد دارند صبح چهارشنبه ۲۰ ژانویه کاخ سفید را ترک کنند ولی برای مراسم خداحافظی از بایدن و همسرش جیل دعوت به‌عمل نیاورده‌اند.

در آستانه مراسم تحلیف بایدن تدابیر امنیتی شدیدی در واشنگتن‌دی‌سی و سایر مناطق آمریکا اعمال شده است.

مراسم خداحافظی ترامپ نیز قرار است در یک پایگاه شکاری نیروی هوایی آمریکا برگزار شود. این مراسم در پایگاه شکاری اندروز در ایالت مریلند برگزار می‌شود.

هفته گذشته پنتاگون با درخواست دولت ترامپ برای برگزاری مراسم سنتی خداحافظی مخالفت کرده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024