جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 19.01.2021, 19:40

مولود حاجی‌زاده، روزنامه‌نگار، به حبس محکوم شد

مولود حاجی زاده، روزنامه‌نگار، به دلیل نوشتن مطلبی در زمینه اعتراضات سراسری آبان‌ماه سال گذشته در ایران به یک سال حبس محکوم شده است.

خانم حاجی زاده در حساب توییتری خود نوشت:

    «برای اینکه نوشتم چرا در  آبان ۹۸ بیش از ۱۵۰۰ نفر را کشتید، یک سال حکم گرفتم، برای اینکه گفتم چرا به هواپیما شلیک کردید به پرداخت جزای نقدی محکوم شدم، حالا به اضافه اینها در ضرب‌الاجلی، ۲ سال حکمی که از پرونده قبلی‌ام داشتم را هم از تعلیق درآورده‌اند و بنا به اجرایش دارند. سال گذشته در فاصله چندماه، ۲بار به منزلمان ریختند، تفتیش کردند، وسایلم را بردند و هر دوبار بعد از مدت‌ها وسایلم را تخریب‌ شده بازگرداندند. در هیچکدام از پرونده‌هایم ممنوع‌الکار نبودم اما حدود دو سال است که برای کار هر جا که رفتم، با آنجا تماس گرفتند تامبادا شغلی داشته باشم. برای حکمی که تعلیق شده بود و حالا می‌خواهند اجرایی‌اش کنند، ۳ ماه برای کار اجباری به یک آسایشگاه اعصاب و روان فرستادنم، کتابهایی را برایم لیست کردند که رونویسی کنم، بارها و بارها بازجویی شدم، با زندگی شخصی‌ام بازی کردند و حالا هم حکم‌ها را یکی‌یکی ردیف کردند برای اجرا.»

وی همچنین در این رشته توییت نوشته است که طی دو سال گذشته بیکار بوده و به رغم این‌که حکمی مبنی بر ممنوع‌الکاری نداشته مانع فعالیت روزنامه‌نگاری وی شده‌اند.

این روزنامه‌نگار در آذر ماه سال ۱۳۹۸ از سوی دادگاه انقلاب تهران به دو سال حبس و پرداخت جریمه نقدی محکوم شده بود.

بر اساس اشاره او در این توییت،‌یک‌سال و نیم از محکومیت وی حبس تعلیقی بود که اجرا خواهد شد.

مولود حاجی زاده، پیشتر در سال ۹۶ در جریان تجمع اعتراضی روز جهانی زن نیز بازداشت شده بود.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024