جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 15.01.2021, 17:31

دادستان‌های آمریکا: هدف حمله کنندگان به کنگره قتل مقام‌های منتخب بود

دادستان‌های آمریکایی در دادخواستی اعلام کردند که حمله‌کنندگان به کنگره این کشور بدنبال «دستگیری و قتل مقام‌های منتخب» بودند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه نوشت که وکلای وزارت دادگستری آمریکا در این دادخواست خواهان بازداشت «جیکوب جانسلی» از هواداران گروه «کیو انان» شده اند.

ایندیپندنت اخیرا در گزارشی درباره این  گروه نوشت: جنبش «کیو انان»  حرکتی است در جامعه آمریکا که ریشه‌های آن به تئوری توطئه‌ای بازمی‌گردد که از سال ۲۰۱۷ در چت‌روم‌های اینترنتی شکل گرفت و اکنون به یک نگرانی  امنیتی  در آمریکا بدل شده که در بیش از ۷۰ کشور طرفدار دارد؛ جنبشی که به شدت طرفدار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا است و از او در سطح چهره‌ای الهی نام می‌برد.

دادستان های آمریکایی در دادخواست خود با اشاره به حوادث روز ششم ژانویه که به حمله طرفداران ترامپ به کنگره منجر شد، نوشتند: شواهد قوی، از جمله سخنان و اقدامات چنسیلی در کنگره، نشان می دهد که شورشیان قصد داشتند مقام های منتخب حکومت آمریکا را دستگیر و ترور کنند.

چنسلی ۳۳ ساله که در روز حمله، به صحن سنا راه یافته بود، در یادداشتی برای مایک پنس معاون ترامپ نوشته بود: دیر یا زود، عدالت اجرا می شود.

انتظار می رود که چنسلی جمعه در دادگاه حاضر شود. دادستان ها می گویند که وی مصرف کننده مواد مخدر است و از مشکلات روانی و ذهنی رنج می برد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024