شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 15.01.2021, 20:09

امریکا از کاهش بیشتر نیروهای خود در عراق خبر داد

میدل ایست نیوز: «کریستوفر میلر»، سرپرست وزارت دفاع امریکا، از کاهش شمار نیروهای امریکایی در عراق به ۲۵۰۰ نیرو به دستور «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور امریکا، خبر داد.

او با انتشار بیانیه‌ای رسمی که در پایگاه پنتاگون منتشر شده ضمن اعلام این خبر تأکید کرد که کاهش شمار نیروهای امریکایی در عراق نشان‌دهنده افزایش توانایی‌های نیروهای امنیتی عراق است.

او افزود که امریکا از مدت‌ها قبل پیش‌بینی کرده بود که میزان حمایت نظامی امریکا از جنگ عراق با داعش به مرور زمان با افزایش توانایی‌های ارتش عراق کاهش یابد.

در این بیانیه تأکید شده که این اقدام به معنای تغییر سیاست امریکا در مقابله با تروریسم نیست و افزود که شماری از نیروهای ائتلاف بین‌المللی و نیروهای امریکایی برای تضمین شکست کامل داعش در عراق خواهند ماند.

این بیانیه افزوده که در حال حاضر اکثر عملیات در خاک عراق توسط نیروهای عراقی و با حمایت نیروهای ائتلاف انجام می‌شود و ادامه این حمایت از شرکای عراقی امریکا ادامه خواهد داشت.

در این بیانیه آمده که ملت عراق خواستار کشوری امن و باثبات و شکوفاست که بتواند در دفاع از خود دربرابر گروه‌های افراط‌گرا و همه کسانی که در پی اخلال در امنیت عراق هستند روی پای خود بایستد و افزوده شده که امریکا به تعهد خود به ملت عراق برای تحقق این هدف پایبند است.

هفته گذشته، «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق، در یک سخنرانی تلویزیونی به مناسبت سالروز تأسیس ارتش عراق خبر داده بود که به زودی شاهد کاهش بیشتر نیروهای امریکایی در عراق در چارچوب توافقات انجام شده میان عراق و امریکا خواهیم بود.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024