پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 14.01.2021, 16:10

ریاض: دخالت های ایران مانع از حل بحران سوریه است

میدل ایست نیوز: «فیصل بن فرحان»، وزیر امور خارجه عربستان که به مسکو سفر کرده در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای روسیه ای خود «سرگی لاوروف» با متهم کردن ایران به تأمین سلاح برای گروه انصارالله (حوثی) در یمن گفت که ایران باید فلسفه نقش خود در منطقه را تغییر دهد.

وزیر امور خارجه عربستان افزود که کشورش از تصمیم واشنگتن درباره تروریستی شمردن گروه انصارالله حمایت می‌کند و تأکید کرد که این گروه به مواضع غیر نظامی در عربستان حمله کرده است.

بن فرحان همچنین تأکید کرد که همکاری با روسیه موجب ثبات در بازارهای جهانی نفت شده است.

او گفت که مسائل لیبی، عراق، سوریه از مسائل مورد بحث وی با همتای روسیه‌ای بوده و تأکید کرد که حضور ایران در سوریه مانع از حل بحران سوریه می‌شود و افزود که باید به دخالت های ایران در پرونده پایان داد.

لاوروف نیز ضمن استقبال از حل اختلافات میان عربستان سعودی و قطر در نشست شورای همکاری تأکید کرد که ثبات در این منطقه برای روسیه اهمیت بسیاری دارد.

او گفت که مسکو از موضع عربستان درباره خودداری از دخالت خارجی در مسائل منطقه‌ای حمایت می‌کند و افزود که کشورش نگرانی‌های عربستان درباره ایران را درک می‌کند و افزود که دولت امریکا از هیچ تلاشی برای جلوگیری از آغاز گفت‌وگو میان ایران و شورای همکاری فروگزار نکرد.

لاوروف همچنین از اشتراک دیدگاه‌های عربستان و روسیه درباره نحوه حل نزاع سوریه خبر داد.

وی ابراز امیدواری کرد که تروریستی شمردن انصارالله باعث اختلال در روند سیاسی یمن نشود و افزود که نهادهای بین المللی در این باره نگرانی دارند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024