چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 27.11.2020, 7:46

محاکمه فعال زن سعودی در دادگاه امنیتی

سازمان های حقوق بشری محاکمه فعال زن سعودی را مضحک خوانده و آن را محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، روزنامه نیویورک تایمز نوشت، لجین الهذلول، فعال زن سعودی که خواستار حقوق زن در رانندگی بود به آسیب رساندن به امنیت ملی متهم شد.

براساس این گزارش، خانواده الهذلول گفتند، وقتی وی فهمید در دادگاه مبارزه با تروریسم است نتوانست خود را کنترل کند.

الهذلول ۳۱ ساله ماه مه ۲۰۱۸ به اتهام ارتکاب جرایمی از جمله تلاش برای تغییر نظام عربستان، ارتباط با روزنامه نگاران و دیپلمات های بیگانه و سازمان های حقوق بشری بازداشت شد.

سازمان های حقوق بشری محاکمه الهذلول را “مسخره” خواندند و عربستان را به این امر متهم کردند که فعالان حقوق بشری را بابت مواضع مخالف خود در دادگاه محاکمه می کند.

تحول جدید در پرونده الهذلول در حالی صورت می گیرد که عربستان برای تغییر از دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری فعلی آمریکا که چشمش را به روی حقوق بشر در میان متحدان عرب خود بست، به دولت جو بایدن آماده می شود.

بایدن در کمپین انتخابات خود متعهد شد در روابط واشنگتن با عربستان تجدید نظر کند و این کشور را از چک سفیدی که دولت ترامپ کشیده است محروم کند.

لینا الهذلول، خواهر لجین گفت، دادگاهی که پرونده لجین را از یک سال و هشت ماه پیش بررسی می کرد، اعلام کرد صلاحیت این کار را ندارد و برای همین پرونده به دادگاه کیفری ویژه ارجاع داده شد. اقدامی که منطقی نیست.

خانواده الهذلول روز سه شنبه متوجه تغییر نوع دادگاه وی شدند و در واکنش به این مساله، دیده بان حقوق بشر اعلام کرد، همه ماجرا مضحک و خنده آور است و یک سیستم حقوقی عادلانه نیست و باید الهذلول فورا آزاد شود.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024