شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 25.11.2020, 11:44

هشت شبه‌نظامی وابسته به ایران در حمله اسرائیل به جنوب دمشق کشته شدند

بی بی سی: خبرگزاری دولتی سوریه از حمله هوایی اسرائیل به مناطقی در جنوب شهر دمشق، پایتخت سوریه، خبر داده است.

به گزارش سانا این حمله نیمه‌شب سه‌شنبه ۲۴ نوامبر (چهار آذر) از منطقه اشغالی جولان انجام شده است.

سوریه می‌گوید این حمله تلفات جانی نداشته و تنها خسارت‌های مادی به جا گذاشته است.

اما گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا از کشته شدن دست کم هشت نفر از نیروهای شبه‌نظامی وابسته به ایران در این حمله خبر داد.

به گزارش این گروه یک انبار تسلیحات و یکی از مواضعی که در اختیار نیروهای ایرانی و حزب‌الله لبنان بوده در حومه دمشق هدف قرار گرفته است و یکی دیگر از مواضع گروه‌های وابسته به ایران در جنوب سوریه هم از اهداف این حملات بوده است.

خبرگزاری سوریه هم پیشتر گفته بود که روستای رویحینه در جنوب منطقه قنیطره در نزدیکی منطقه اشغالی جولان هم هدف قرار گرفته است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید هنوز نتوانسته تابعیت افرادی را که در این حمله کشته شده‌اند شناسایی کند.

اسرائیل که عموما درباره این حملات اظهار نظر نمی‌کند این بار هم درباره نقش خود در این حملات سکوت کرده است. مقام‌های ایران هم به گزارش‌های مربوط به این حمله واکنشی نشان نداده‌اند.

اسرائیل تا کنون صدها بار مناطقی در سوریه را با هدف جلوگیری از استقرار نیروهای ایرانی یا وابسته به ایران هدف حمله موشکی یا هوایی قرار داده است.

حملات منتسب به اسرائیل در روزهای اخیر شدت گرفته و بعضی کارشناسان این حملات را به تلاش اسرائیل برای فشار بیشتر هم‌زمان با انتقال قدرت در کاخ سفید مربوط می‌دانند.

روز یکشنبه هم دیده‌بان حقوق بشر سوریه خبر داد که در حمله هوایی به شرق سوریه چندین نفر از نیروهای طرفدار ایران کشته شده‌اند.

آن حمله از جمله موارد معدودی بود که اسرائیل انجام آن را تایید کرد و گفت به تلافی کار گذاشتن مواد انفجاری در نزدیکی یکی از پایگاه‌هایش در بلندی‌های جولان، به مناطقی در سوریه حمله کرده است.

سوریه گفت که در آن حملات سه سرباز سوری کشته شدند، اما دیده‌بان حقوق بشر سوریه از کشته شدن ۱۴ نفر از شبه‌نظامیان عراقی و افغان وابسته به نیروی قدس سپاه پاسداران خبر داد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل بعد از این حمله بار دیگر مواضع قبلی خود درباره فعالیت‌های نظامی ایران در سوریه را تکرار کرد و گفت: “به رژیم ایران اجازه استقرار نظامی در سوریه را نمی‌دهیم. به نیروهای نیابتی رژیم ایران هم اجازه نمی‌دهیم از خاک سوریه، لبنان یا هر جای دیگر علیه ما اقدام کنند.”




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024