سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 23 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 25.11.2020, 11:37

بازار داغِ خیال‌بافی! / احمد زیدآبادی

در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و روزهای پیش و پس از آن، بسیاری از افراد تحت عنوان “کارشناس” در رسانه‌های رسمی ایران، از بروز ناآرامی‌های گستردۀ داخلی در آمریکا بر سر نتیجۀ انتخابات و حتی فروپاشی و تجزیه و وقوع جنگ داخلی در آن کشور خبر دادند و برخی مسئولان جمهوری اسلامی نیز احتمالاً تحت تأثیر همین نوع “نظرات کارشناسانه” بی‌ثباتی و بروزِ هرج و مرج در جامعۀ آمریکا را به عنوان امری حتمی و قطعی مطرح کردند.

حالا که روند انتقالِ آرام و مسالمت‌آمیز قدرت در آمریکا کلید خورده و هیچکدام از آن نظرات “کارشناسانه” مصداق پیدا نکرده است، آیا این باصطلاح کارشناسان نباید از سوی همان مقام‌های سیاسی مورد مؤاخذه قرار گیرند که چرا تمایلات و آرزوهای قلبی خود را به جای داده‌های عینی و امور واقعی به خورد مخاطبان داده‌اند و سبب گمراهی آنها شده‌اند؟

چه انتظاراتی من دارم! در کشوری که بیان واقعیات بعضاً جرم تلقی می‌شود، چرا بازار خیالبافی و گمراه‌سازی نباید هر روز گرمتر شود؟ از این گذشته، مگر حافظه‌ای هم برای کسی باقی مانده است که به یاد آوَرد همین دو-سه هفته پیش خودش یا دیگران چه گفته‌اند که بخواهد حسابی پس بکِشد یا حسابی پس بدهد؟

برای نمونه، مگر همین حسن روحانی  چند هفته پیش نگفته بود: «برای جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه مهم نیست که چه کسی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود و اینکه در آمریکا چه کسی، چه حزبی پیروز می‌شود، برای ما مهم نیست. هر کس در آمریکا روی کار بیاید ناچار است در برابر ملت ایران تسلیم شود و راهی ندارد”؟

و مگر امروز خدا را شکر نکرده است که “شرّ ترامپ کم شد”؟

یعنی حافظه در حد ماهی؟




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024