جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 19.11.2020, 23:17

جبهه ملی ایران: ‎یاد و نام پروانه و داریوش فروهر گرامی باد

جبهه ملی ایران
‎یاد و نام پروانه و داریوش فروهر و دیگر شهیدان قتل‌های زنجیره‌ای نفرت‌انگیز پائیز ۷۷ گرامی باد

‎یکم آذرماه امسال، بیست و دومین سالگشت دشنه‌آجین شدن پویندگان سرفراز راه آزادی و استقلال ایران یا راه دکتر محمد مصدق، شهیدان پروانه و داریوش فروهر به دست جنایتکاران کوردل است. پروانه و داریوش فروهر از آغاز جوانی به نهضت ملی ایران پیوستند و در برابر استبداد و سلطه‌ی بیگانه و برای دموکراسی و استقرار حاکمیت ملی به پیکار پرداختند و جان خود را در راه آرمان‌های میهن‌گرایانه و ملت‌باورانه فدا نمودند. اما حماسه‌ای جاودان در تاریخ ایران زمین از خود به یادگار نهادند. آنان تا واپسین دم حیات در حزب ملت ایران همراه با هم‌اندیشانشان شجاعانه و خردمندانه از تلاش برای منافع ملی دست نکشیدند. دریغا که ۲۲ سال پس از شهادت آن‌ها و نیز محمد مختاری و محمدجعفر پوینده، فرهیختگان کانون نویسندگان ایران و دیگرانی که نامشان در پرونده آورده نشده، هم چنان پرونده‌ی این جنایات هولناک سازمان یافته توسط بخشی از حاکمیت، گشوده مانده و به سرانجامی نرسیده است و پرسش‌های بی‌شمار افکار عمومی پاسخی درخور نگرفته است و قریب یک دهه است که اجازه‌ی برگزاری مراسم یادبود رسمی نیز به دوستداران و بازماندگان آنان داده نشده است.

‎بانوی شجاع و حقگرا پرستو فروهر در طول این سال‌ها با همراهی حقوقدانان برجسته، پیگیر این پرونده بوده و پیوسته یادآور شده است: «داد خواهیم این بیداد را.»
‎جبهه‌ی ملی ایران ضمن گرامیداشت یاد آن شهیدان گرانقدر بر ضرورت پاسخگویی مقامات مسؤول در قبال نقاط مبهم این پرونده‌ی ملی تاکید می‌ورزد و خواهان آن است که برای مبارزه‌ی ریشه‌ای با خشونت و خودکامگی به ویژه خشونت سازمان یافته‌ی مستظهر به حمایت صاحبان قدرت و پیشگیری از بازتولید آن، قضاتی بی‌طرف در دادگاه‌هایی علنی با حضور حقوقدانان و وکلای خوشنام و ناوابسته به حاکمیت، امکان پیگیری حقوقی این مساله را بیابند و ملت ایران را در جریان نتایج آن قرار دهند.

‌‎شورای مرکزی جبهه ملی ایران
تهران-سی‌ام آبان‌ماه ۱۳۹۹ خورشیدی




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024