جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 15.11.2020, 8:58

کرونا در ایران؛ آمار تلفات به هزار نفر در روز خواهد رسید

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه پیشنهاد تعطیلی تهران کارشناسی شده است، گفت: این تعطیلی با توجه به شرایط، نیاز مهمی است و از رئیس‌جمهور خواستار اجرای آن هستیم.

به گزارش  مهر، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در ابتدای جلسه دویست و چهل و هشتم شورای شهر تهران در مورد روند افزایشی پاندمی کرونا در تهران و کشور، گفت: به گفته مسئولین وزارت بهداشت، به زودی خطر رسیدن به آمار هزار کشته در روز در کشور وجود دارد. محدودیت‌هایی که در هفته گذشته توسط ستاد ملی کرونا ایجاد شد در عمل تاثیر جدی در کاهش تردد و رفتار مردم ایجاد نکرده است.

وی ادامه داد: با کاهش ساعات فعالیت اصناف و سیستم حمل و نقل عمومی، فقط موجبات افزایش ازدحام که عامل تشدید شیوع کروناست فراهم شده است. پیشنهاد شورای شهر تهران، تعطیلی دو هفته‌ای کلیه فعالیت‌های غیرضروری به شکل کامل است که تردد شهروندان را کاهش دهد و ریاست محترم جمهور اطمینان داشته باشند که این پیشنهاد توسط کمیسیون تخصصی سلامت شورای شهر تهران مورد بررسی کارشناسی قرار گرفته و پس از تایید در ستاد مقابله با کرونای تهران به تایید استانداری تهران نیز رسیده است و کاملاً پخته است.

هاشمی تاکید کرد: اجرای این نیاز مهم را از رئیس جمهور انتطار داریم.

وی با تشکر از دستگاه‌های نظارتی که پس از حدود دو دهه به قراردادهای مدیریت شهری ورود کردند و در جهت احقاق حق شهروندان مسایل را پیگیری می‌کنند، گفت: این نتیجه شفاف‌سازی، رویکرد نظارت موثر و تعامل مدیریت شهری در این دوره با دستگاه‌های نظارتی است که قراردادها و اقداماتی که در طول دهه گذشته اتفاق افتاده، به دقت مورد بررسی قرار گیرد و شورای پنجم به دور از هر گونه برخورد سلیقه‌ای، بدون تبعیض و مبتنی بر بررسی‌های کارشناسی از برخورد با کلیه متخلفان حمایت می‌کند.

رئیس شورای شهر تهران در این باره تذکری هم به رسانه ملی داد و گفت: رسانه ملی در انعکاس این موضوع به گونه‌ای عمل کرده که مخاطب تصور می‌کند تخلفات مربوط به این دوره مدیریت شهری است، در حالیکه بازرسی‌ها مربوط به این دوره است و تخلفات عمدتاً مربوط به قراردادهایی است که در دوره دهه گذشته منعقد شده است و اگر در این دوره نیز قصور یا تقصیری صورت گرفته باشد تداوم روند گذشته است لذا لازم است کلیه مقصران بر اساس نقش و تاثیر خود در تخلفات مورد پیگیرد و مجازات قرار گیرند.

وی ادامه داد: انتظار ما از صداوسیما آن است که علاوه بر آنکه فرصت پاسخگویی به مسئولان فعلی مدیریت شهری در شفاف‌سازی این پرونده‌ها را فراهم کند، به پرونده‌های بسیار بزرگتری در شهرداری که سال‌هاست توسط دادسرای نیروهای مسلح و سایر نهادهای نظارتی تحت بررسی است، و شهروندان از شورای شهر انتظار ارائه اطلاعات درباره آن را دارند، نیز بپردازد و به افکار عمومی درباره آن گزارش دهد.

به گزارش همشهری آنلاین، محسن هاشمی همچنین درباره نحوه برگزاری جلسات صحن شورای شهر تهران، گفت: هیج مشکل قانونی برای برگزاری مجازی جلسات صحن شورای شهر وجود ندارد و برگزاری مجازی جلسات صحن شورا نیازی به تصویب دو فوریتی در شورای شهر ندارد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024