جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 14.11.2020, 22:24

تظاهرات حامیان ترامپ در واشنگتن: رای ما را دزدیدند

یورونیوز: صد‌ها تن از هوداران دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه در واشنگتن تظاهرات کردند و مدعی پیروزی وی در انتخابات سوم نوامبر شدند.

حامیان آقای ترامپ در حالی بر تقلب در شمارش آرا و پیروزی نامزد مورد علاقه خود در انتخابات ریاست جمهوری تاکید دارند که هنوز هیچ مدرک و سند قابل قبولی از سوی وکلای رئیس جمهوری مبنی بر انجام تخلفات تاثیر گذار بر نتیجه آرا ارائه نشده و جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها همچنان به عنوان فرد پیروز و رئیس جمهوری منتخب ایالات متحده شناخته می‌شود.

تظاهرات روز شنبه، چهاردهم نوامبر در واشنگتن به دعوت گروه‌های راست افراطی صورت گرفته است. معترضان فریاد می‌زنند که رای‌شان دزدیده شده است.

رئیس جمهوری آمریکا که یک هفته پس از اعلام نتایج انتخابات هنوز شکست مقابل رقیب دموکرات را نپذیرفته روز شنبه هنگام ترک کاخ سفید برای رفتن به زمین گلف اختصاصی خود از داخل خودرو صد‌ها هوادارش را که در مرکز شهر تجمع کرده بودند، مشاهده کرد.

کاروان خودروهای حامل دونالد ترامپ از میدان آزادی در مرکز واشنگتن دی سی عبور کرد؛ جایی که صدها هوادار او جمع شده بودند و فریاد می‌زدند: «چهار سال دیگر! چهار سال دیگر!»

بسیاری از آنها پرچم‌های کوچکی که روی آنها عبارت «ترامپ۲۰۲۰» نوشته شده بود را در دست داشتند و برخی دیگر پلاکاردهایی را با خود حمل می‌کردند که روی آنها شعارهایی چون «بهترین رئیس جمهوری تاریخ» یا «دست از سرقت بردارید» نوشته شده بود.

دونالد ترامپ روز جمعه با انتشار توییتی نوشته بود که از حمایت‌های بزرگ از وی بویژه آنچه «اجتماعات خودجوش و تجمع بزرگ روز شنبه در واشنگتن دی‌سی» خوانده شده بسیار دلگرم است.

آقای ترامپ در ادامه تاکید کرده بود که شاید بتواند «سری به این اجتماع بزند و سلامی به هواداران بکند.»

با توجه به اینکه گروه‌ها و شخصیت‌های نزدیک به جریان راست افراطی از جمله انریکه تاریو، رهبر گروه «پسران مفتخر» پشت برخی تظاهرات به خصوص تجمعات روز شنبه در واشنگتن هستند و اینکه چند راهپیمایی ضد ترامپ نیز برای همین روز اعلام شده مقامات پایتخت آمریکا نگران ایجاد جوی متشنج هستند.

هیچ سند محکمه‌پسندی دال بر تخلف در دست نیست

تاکید آقای ترامپ و هوادارانش بر تخلف در شمارش آرا در حالی همچنان ادامه دارد که برخی نزدیکان رئیس جمهوری مستقر و نیز چند چهره‌ عضو اردوگاه سیاسی دونالد ترامپ از جمله میت رامنی، سناتور جمهوریخواه پیروزی جو بایدن را تبریک گفته و یا بر پذیرش نتیجه آرا تاکید کرده‌‌اند.

از سوی دیگر چند نهاد اجرایی و نظارتی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای مشترک تاکید کردند که هیچ سند و مدرکی دال بر تخلف در روند شمارش و رای‌گیری و یا اعمال نفوذ در سیستم انتخاباتی بدست آنها نرسیده است.

پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده با استقبال جامعه جهانی روبرو شد.

بسیاری از رهبران جهان به جز ولادیمیر پوتین که همچنان منتظر نتیجه دعواهای حقوقی کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ است پیروزی جود بایدن را در انتخابات ریاست جمهوری به وی تبریک گفتند.

جو بایدن هم‌اکنون با احتساب تایید نتیجه شمارش آرا در ایالات آریزونا با ۲۹۰ رای الکترال به عنوان رئیس جمهوری منتخب ایالات متحده شناخته می‌شود، حال آنکه دونالد ترامپ پس از تایید پیروزی در ایالت کارولینای شمالی به مجموع ۲۳۲ رای الکترال رسید که کم‌تر از حد نصاب مورد نیاز برای برگزیده شدن است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024