جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 25.10.2020, 7:48

قتل مهرداد سپهری توسط نیروی انتظامی در مشهد

دویچه وله: ویدیویی از رفتار خشونت‌‌آمیز پلیس مشهد در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. خشونتی که باعث مرگ یک جوان شد. پلیس با اسپری فلفل و شوکر الکتریکی، باعث مرگ فردی شده که بازداشت شده و با دست‌بند به میله‌ای بسته شده بود.

خفگی یک جوان بازداشتی در اثر اسپری گاز فلفل در خودروی پلیس  مشهد موجی از تاسف و تاثر را برانگیخته است. خبرگزاری هرانا به نقل از منابع خبری ایران، نام این جوان را مهرداد سپهری اعلام کرده است.

ویدئوی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان از ضرب و شتم این جوان توسط پلیس دارد. به رغم آنکه این جوان توسط پلیس بازداشت شده بود و دستبد به دست داشت، پلیس از اسپری فلفل و شوکر بر صورت و پیکر او استفاده کرده و گفته می‌شود که اسپری فلفل باعث خفگی  او در خودروی پلیس شده است.

خبرگزاری ‌هرانا به نقل از یکی از خویشاوندان این جوان گفته است که علت مرگ در اثر خفگی از سوی پزشکی قانونی نیز تایید شده است.

مراسم ختم مهرداد سپهری روز جمعه دوم آبان (۲۳ اکتبر) برگزار شد. خبرگزاری هرانا اعلام کرد که خانواده او تصمیم دارند، علیه پلیس مشهد شکایت کنند.

”نزاع خانوادگی”

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران “ایرنا” روز یکشنبه چهارم آبان با انتشار گزارشی از مشهد علت اعزام پلیس را تقاضای خانواده همسر او اعلام کرده است.

محمدرضا دانشورنیا، معاون امنیتی و انتظامی فرماندار مشهد درباره خبر کشته شدن مهرداد سپهری گفته است: «چند روز پیش در جریان یک نزاع خانوادگی در این شهر، از پلیس برای خاتمه دادن به این درگیری تقاضای کمک شده که این مداخله به مرگ مردی جوان منجر شده است.»

معاون امنیتی و انتظامی فرماندار مشهد مدعی شده که این فرد جوان “معتاد به مواد مخدر” بوده و در «حین انتقال از محل با پلیس درگیر می‌شود که در ادامه منجر به مرگ وی می‌شود.»

ویدیوی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی اما تصویر دیگری از ماجرا ارائه می‌دهد. در این ویدیو دیده می‌شود که جوانی با دست‌بند به میله‌ای بسته شده است. پس از آن، تصویرهای منتشر شده از درون خودروی پلیس حکایت از آثار ضرب و شتم بر پیکر او دارد.

پرونده مرگ این جوان در حال حاضر در پزشکی قانونی در حال رسیدگی است. گفته می‌شود کشته شدن این جوان در اثر خشونت نیروی پلیس در روز ۲۷ مهرماه روی داده است.

انتشار ویدیوی برخورد خشن پلیس با این جوان و خبر مرگ او در اثر استفاده از اسپری فلفل ظرف روزهای گذشته بازتابی وسیع در شبکه‌های اجتماعی یافته است.

از سوی دیگر، روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح نیز اعلام کرد که پرونده‌ای در دادسرای نظامی در همین رابطه تشکیل شده است.

گفته می‌شود که خانواده مهرداد سپهری، شکایت خود را به دادسرای نظامی استان خراسان رضوی تحویل داده‌است. افزون بر آن قرار است پزشکی قانونی با انجام کالبدشکافی و نمونه‌بردای از ریه، علت کشته شدن این جوان را روشن کند.

ورود دادستان نظامی ‌خراسان رضوی به مرگ یک جوان در جریان دستگیری‌

دادستان نظامی ‌خراسان رضوی اعلام کرد که پرونده‌ای در دادسرای نظامی درخصوص مرگ یک جوان در جریان دستگیری توسط مأموران نیروی انتظامی تشکیل شده است.

به گزارش دادستانی نظامی خراسان رضوی، مهدی اخلاقی دادستان نظامی استان در این ارتباط گفت: پرونده‌ای در این ارتباط در دادسرای نظامی خراسان رضوی تشکیل شده و خانواده متوفی نیز شکایت خود را به این دادسرا اعلام کرده اند.

معاون دادستان نظامی خراسان رضوی با حضور در پزشکی قانونی پس از کالبدشکافی، دستور نمونه برداری از ریه و بررسی تأثیر اسپری بر مرگ متوفی را صادر کرده است.

پرونده به شعبه بازپرسی دادسرای نظامی خراسان رضوی ارجاع و موضوع در ۸ بند به ضابطان قضایی ارجاع شده تا در اسرع وقت، این واقعه را بررسی و گزارش کنند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024