پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ - Thursday 26 November 2020
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 21.10.2020, 20:39

صداوسیما با شرکت‌های کامبوجی و قبرسی تحریم آمریکا را «دور می‌زند»

یورونیوز: نتایج یک تحقیق توسط دو رسانه آمریکایی نشان می‌دهد صدا و سیمای جمهوری اسلامی از طریق وبسایت‌های واسطه محتوای خود را در این کشور منتشر می‌کند.

صدا و سیمای جمهوری اسلامی از سال ۲۰۱۳ میلادی و به موجب قانون مصوب دولت باراک اوباما تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد.

یافته‌های محققان در دو بنیاد رسانه‌ای مک‌کلچی و میامی هرالد نشان می‌دهد صدا و سیمای جمهوری اسلامی برای پخش برنامه‌های خود در آمریکا از شرکتی در کامبوج برای مدیریت ایمیل‌ها و از شرکت قبرسی «وب‌زیلا» برای میزبانی ویدئو‌های خود استفاده می‌کند.

بنابر اطلاعات منتشره، مقامات ایرانی از این دو سرویس‌دهنده کامبوجی و قبرسی برای پخش محتوای شبکه‌های پرس‌تی‌وی و هیسپان‌تیوی (شبکه‌های انگلیسی‌زبان و اسپانیولی‌زبان صدا و سیما) استفاده می‌کنند.

«وب‌زیلا» اولین شرکت خارجی است که اجازه فعالیت سرورهایش را در روسیه کسب کرده و نام آن نخستین ‌بار در جریان پرونده هک ایمیل‌های حزب دموکرات در جریان انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا بر سر زبان‌ها افتاد.

مقامات امنیتی بریتانیا نیز در جریان پرونده بحث‌برانگیز جاسوسی متعلق به کریستوفر استیل گفتند این شرکت از ترافیک پورن برای انتقال ویروس و دزدیدن اطلاعات استفاده می‌کرده است.

مقامات شرکت «وب‌زیلا» از جمله رئیس آن الکسیج گوباروف اتهامات وارده را رد می‌کنند.

پیشتر در ماه گذشته وزارت دادگستری آمریکا ۹۲ دامنه اینترنتی را که به نمایندگی از سپاه پاسداران اقدام به «اشاعه اخبار جعلی» می‌کردند توقیف کرد.

بنابر بیانیه معاونت دادستانی کل در امور امنیت ملی آمریکا، این وبسایت‌ها برای «ترویج پروپگاند ایران» و با هدف «تاثیرگذاری بر افکار عمومی آمریکا» اقدام به پخش اطلاعات دروغین می‌کرده‌اند.




Iran Emrooz
(iranian political online magazine)
iran emrooz©1998-2020
e-mail:
ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌گردند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.