جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 19.10.2020, 15:57

حکم ۵ سال زندان مهدی محمودیان تایید شد

امتداد: حکم ۵ سال زندان مهدی محمودیان عینا در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر تایید و امروز رسما ابلاغ شد.

به گزارش امتداد، یک سال زندان از پنج سال  حکم به دنبال امضای نامه‌ی موسوم به ۷۷نفر در اعتراض به خشونت‌های صورت گرفته‌ در آبان ۹۸ است.

همچنین چهار سال دیگر آن نیز به دنبال پیشنهاد مهدی محمودیان برای روشن کردن شمع به یاد جانباختگان هواپیمای اکراینی صادر شده است.

در مورد بخشی از پرونده که مربوط به شمع روشن کردن بوده در دادگاه بدوی اجازه دفاع به متهم داده نشد و از طرفی نیز در اقدامی خارج از اصول و روال قضایی بدون اعلام شعبه رسیدگی کننده در دادگاه تجدید به متهم یا وکیل  و یا درج سامانه ثنا حکم دادگاه بدوی عینا در شعبه ۳۶ تایید شده است.

تایید رای پرونده «بیانیه حزب اتحاد ملت ایران اسلامی» و متهمان «بیانیه ۷۷ نفر»
در خصوص حوادث آبان ۹۸ دادگاه تجدیدنظر

حجت کرمانی، وکیل علی شکوری‌راد از تایید حکم یک سال حبس وی به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» از طریق صدور «بیانیه حزب اتحاد ملت ایران اسلامی» و همچنین تایید حکم یک سال حبس صدیقه وسمقی، محسن آرمین، محمدحسین کروبی، قربان بهزادیان‌نژاد و مهدی محمودیان به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» از طریق امضای بیانیه موسوم به ۷۷ نفر در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران خبر داد.

همچنین مهدی محمودیان در دادگاه بدوی علاوه بر اتهام مذکور به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور» به چهار سال حبس تعزیری، ۲ سال محرومیت از عضویت در احزاب، ۲ سال منع خروج از کشور و ۴ ماه خدمات عمومی محکوم شده بود که این حکم نیز عینا‌ً از سوی دادگاه تجدیدنظر تایید شده است.

به گفته‌ی این وکیل دادگستری بر اساس رای صادره در شعبه بدوی خانم‌ها آذر منصوری، ریحانه طباطبایی و آقایان عیسی سحرخیز، عبدالله رمضان‌زاده، محمدصادق نوروزی، مهدی دریس‌پور و حسن اسدی‌زیدآبادی، محسن امین زاده از اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” تبرئه شده بودند.

لازم به ذکر است «بیانیه موسوم به ۷۷نفر» در خصوص حوادث آبان‌ماه ۹۸ در اعتراض به افزایش قیمت بنزین و دعوت به عدم خشونت در برخورد با معترضان و بیانیه «حزب اتحاد ملت ایران اسلامی» نیز در تحلیل حوادث آبان ۹۸ منتشر شده بودند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024