پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 14.10.2020, 21:43

آمریکا قصد دارد با فروش سلاح به عربستان سعودی از مبارزه آن با ایران حمایت ‌کند

خبرگزاری آناتولی: مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا طی نشست خبری مشترک فیصل بن فرحان، همتای عربستانی خود در واشنگتن، تاکید کرد که کشورش در خصوص فروش سلاح‌های قدرتمند به عربستان سعودی جهت حمایت از مبارزه آن با ایران مصمم است.

پمپئو در این نشست خبری با وزیر امور خارجه عربستان سعودی که در راستای «گفت‌وگوی استراتژیک عربستان سعودی- آمریکا» در واشنگتن حضور دارد، ضمن تاکید بر اراده قاطع کشورش جهت مبارزه با فعالیت‌های ایران که علاوه بر صلح و امنت منطقه به مردم آمریکا نیز آسیب می‌رساند، گفت: “به عنوان آمریکا از فروش سلاح به عربستان سعودی به منظور حفظ شهروندان خود و نیروی کاری آمریکا حمایت می‌کنیم”.

وی همچنین با اشاره به حملات سال گذشته به پالایشگاه‌های نفتی شرکت ملی نفت عربستان سعودی (آرامکو)، گفت حوثی‌های یمن با حمایت ایران به حملات خود ادامه می‌دهند و حمایت از ریاض مهم است.

پمپئو از سوی دیگر همتای عربستانی خود را برای امضای توافق‌نامه عادی‌سازی روابط با اسرائیل (توافق‌نامه ابراهیم) مانند امارات و بحرین فراخواند و اظهار داشت: “امیدواریم که عربستان سعودی نیز عادی‌سازی روابط با اسرائیل را مورد بحث و بررسی قرار دهد. به خاطر حمایت آنها از توافق‌نامه ابراهیم تشکر می‌کنیم”.

وی همچنین عربستان سعودی را به عنوان «نیروی تامین ثبات» در منطقه توصیف کرد و از دولت ریاض خواست تا فلسطین را به انجام مذاکرات با اسرائیل تشویق کند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024