جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 30.09.2020, 0:13

سهیل عربی پس از افشاگری درباره زندان فشافویه به انفرادی رجایی‌شهر منتقل شد

سهیل عربی عکاس و شهروند خبرنگار زندانی و برنده جایزه شهروند خبرنگار ۲۰۱۷ ،  در گزارشی شنیداری که از این میان برای  صدای امریکا فرستاده و در خبرهای روز ۱۱ سپتامبر منتشر شد درباره  وضعیت غیر بهداشتی و «نامناسب» و «اسفبار» زندان بزرگ تهران روشنگری کرده است.

وی در این گزارش می‌گوید «وضعیت بهداشت،‌ درمان، خوراک، و حتی آب اسفناک است؛ غذای زندان قابل خوردن نیست و آب آشامیدنی زندان آلوده است.(....)  تهیه آب آشامیدنی،‌ مواد خوراکی، دارو، لواز بهداشتی، و هزینه ضدعفونی کردن بند از جمله مواردی است که زندانی باید خودش هزینه آن را پرداخت کند.»  چند روز پس از این مصاحبه وی به دفتر رییس زندان احضار و تهدید می‌شود که « به جایی بدتر از اینجا منتقل خواهد شد».

به گفته مادرش فرنگیس مطلوم  ۳۰ شهریور مطلع شده است که فرزندش به زندان رجایی شهر منتقل و هم‌اکنون در سلول انفرادی بسر می‌برد. فرنگیس مظلوم، خود نیز  برای اتهام‌هایی چون «تبانی و تجمع علیه امنیت ملی» و « تبلیغ علیه نظام» به تاریخ ۲۴ تیر ۱۳۹۹ به شش سال زندان محکوم شده است. پیش از این  گزارش‌گران بدون مرز (RSF) آزارگری قضایی علیه سهیل عربی و باج‌خواهی مقامات ایران علیه خانواده‌های روزنامه‌نگاران را محکوم کرده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024