شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 27.09.2020, 10:26

بایدن: ترامپ در کارزار انتخاباتی از روش گوبلز استفاده می‌کند

دویچه وله: دو رقیب اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سه‌شنبه آینده در نخستین مناظره تلویزیونی در اوهایو در برابر هم قرار می‌گیرند. جو بایدن پیش از برگزاری این دوئل دونالد ترامپ را متهم به دروغگویی و بی‌اطلاعی نسبت به مسائل کرد.

جو بایدن در آستانه دوئل انتخاباتی با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را متهم به استفاده از “روش گوبلز” کرد. برگزاری دوئل بین رقبای اصلی انتخابات در آمریکا نقطه اوج کارزار انتخاباتی در این کشور به حساب می‌آید.

روز سه‌شنبه آینده ۲۹ سپتامبر (هشتم مهر) نخستین دور دوئل انتخاباتی جو بایدن از حزب دموکرات با رقیب جمهوری‌خواه او دونالد ترامپ برگزار می‌شود. پس از آن نیز سه دوئل دیگر بین این دو انجام خواهد شد. انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا روز سوم نوامبر برگزار می‌شود.

جو بایدن در آستانه برگزاری نخستین دور مناظره تلویزیونی در مصاحبه با فرستنده “ام‌اس‌ان‌بی‌سی” آمریکا، شیوه دونالد ترامپ در کارزار انتخاباتی را با روش یوزف گوبلز، وزیر تبلیغات آلمان نازی، مقایسه کرده است.

بایدن گفته است که ترامپ در این دوئل صرفا از حمله شخصی به او و همچنین “دروغ‌پراکنی” استفاده خواهد کرد. او گفت که ترامپ اصلا یاد نگرفته است بر اساس حقایق و فاکت‌ها بحث کند.

جو بایدن گفته است که درباره استفاده ترامپ از چنین راهکاری ذره‌ای تردید ندارد. او اذعان کرده است که انجام مناظره با ترامپ “کار دشواری خواهد بود.”

جو بایدن ۷۷ ساله مدعی شده است که رقیب ۷۴ ساله او برای پیشبرد مناظره از شیوه گوبلز، وزیر تبلیغات ناسیونال سوسیالیست‌های آلمان، بهره خواهد گرفت.

حمله شخصی

ترامپ بارها از جو بایدن تحت عنوان “Sleepy Joe” (جو خمار و خواب‌آلود) یاد کرده و حتی گفته است که پیش از دوئل باید از بایدن تست مواد مخدر گرفته شود. ترامپ مدعی شده است که بایدن پیش از حضور در دوئل حتما “دوپینگ” خواهد کرد.

بایدن در مصاحبه با فرستنده یاد شده گفته است که ترامپ: «اصلا بلد نیست بر اساس حقایق و فاکت‌ها بحث کند. از چنان هوشمندی برای انجام چنین کاری برخوردار نیست.»

نامزد حزب دموکرات همچنین درباره ترامپ گفته است: «نه خیلی از سیاست خارجی سر درمی‌آورد و نه چیز زیادی درباره سیاست داخلی می‌داند. اصلا او درباره جزئیات هیچ نمی‌داند.» بایدن گفته است که به همین دلیل تنها کاری که ترامپ می‌تواند انجام دهد “پناه بردن به دروغ” است و حمله شخصی به رقیب.

بایدن درباره روش گوبلز که به گفته او الگوی برخورد تبلیغاتی ترامپ است، چنین گفته است: «آدم دروغی را مدت‌ها تکرار می‌کند. آن دروغ را همیشه تکرار می‌کند. آنقدر این دروغ را تکرار می‌کند تا زمانی تبدیل به اطلاعات عمومی مردم می‌شود.»

بایدن و دوئل تلویزیونی

بسیاری از تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که بایدن در برابر حملات ترامپ ممکن است نتواند از خود دفاع کند. به‌رغم آن، جو بایدن گفته است که او برخلاف رقیب انتخاباتی‌اش از بحث و استدلال کردن پیروی می‌کند.

او گفته است که همه تلاش خود را به کار خواهد بست تا کاستی‌های مدیریتی و “دروغ‌های ترامپ” را برملا کند. بایدن گفته است که “من به مردم ثابت خواهم کرد که چرا راهکار زمامداری ترامپ شکست خورده است.”

افزون بر این، او تاکید کرده است که در این مناظره به مردم نشان خواهد داد که او پاسخ‌های بهتری برای مشکلات آمریکا دارد. بایدن در مصاحبه یاد شده افزوده است: «مردم آمریکا می‌دانند که رئیس جمهورشان یک دروغگو است.»




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024