شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 24.09.2020, 23:03

سازمان ملل: سالانه حدود ۱.۶ تریلیون دلار پولشویی می‌شود

خبرگزاری آناتولی: سازمان ملل متحد اعلام کرد که منابعی که می‌توان برای مقابله با فقر استفاده کرد، به دلیل فرار مالیاتی، فساد و جرایم مالی از بین می‌رود و همه سالانه تقریبا ۱.۶ تریلیون دلار پولشویی در جهان انجام می‌گیرد.

پنل سازمان ملل درباره شفافیت و پاسخگویی در زمینه امور مالی بین‌المللی گزارش خود را در مورد تأثیرات پولشویی و فساد در مالی جهانی منتشر و اعلام کرد: “منابعی که می‌توان برای مقابله با فقر استفاده کرد، به دلیل فرار مالیاتی، فساد مالی و جرایم مالی هزینه می‌شود”.

در این گزارش آمده است: “جابجایی سود هر ساله ۵۰۰ میلیارد دلار برای دولت‌ها هزینه دارد، ۷ تریلیون دلار در بهشت‌​​های مالیاتی ذخیره می‌شود و حدود ۱.۶ تریلیون دلار پولشویی كه مربوط به ۲.۷ درصد تولید ناخالص ملی جهان است، صورت می‌گیرد”.

بانک‌های زیادی با فرارهای مالیاتی و پولشویی همکاری می‌کنند

دالیا گریباوسکایت، رئیس مشترک این پنل سازمان ملل و رئیس جمهور سابق لیتوانی نیز تصریح کرد: “فساد و فرار از پرداخت مالیات به طور گسترده‌ای صورت گرفته و بسیاری از بانک‌ها به طور مخفیانه همکاری می‌کنند. همه ما به ویژه فقرا استثمار می‌شوند. اعتماد به سیستم مالی برای مقابله با مشکلات اساسی مانند فقر، تغییرات آب و هوایی و کووید-۱۹ بسیار اهمیت دارد”.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024