جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 24.09.2020, 23:47

مقتدی‌صدر : ترورها به دست برخی افراد وابسته به حشد انجام می‌شود

میدل ایست نیوز: «سید مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر عراق، با صدور بیانیه‌ای خطاب به «مجاهدان الحشد الشعبی» از آنان خواست که برای توقف اقدامات برخی نیروهای وابسته به حشد علیه منافع ملی عراق تلاش کنند.

او در این بیانیه تأکید کرد که اقدامات برخی گروه‌های وابسته به الحشد الشعبی موجب تضعیف شدید عراق و ملت و حکومتش می‌شود و این تضعیف معنایی جز تقویت نیروهای خارجی و در رأس آنها «شر بزرگ، امریکا» ندارد.

صدر از این نیروها خواست که عاقلانه و پخته و در راستای عشق به میهن و ملت رفتار کنند و به نیروهای حشد یادآور شد که دربرابر خدا و ملت  مسئول‌اند.

او گفت که «حملات راکتی و ترورها که به دست برخی افراد وابسته به حشد انجام می‌شود» هرچند همه می‌دانند که مورد رضایت مجاهدان حشد نیست، اما عدم رضایت کفایت نمی‌کند و آنان باید با حکمت تبدیل عراق به میدان نزاع دیگران پایان دهند.

صدر خطاب به مجاهدان حشد گفت: «بیایید همه با هم برای استقلال و حاکمیت ارضی و سلامت و امنیت عراق بکوشیم که در غیر این صورت عراق از دستمان خواهد رفت».

او گفت که به نوبه خود از همگان می خواهد که در امور داخلی عراق دخالت نکنند و بر رفتار مسالمت‌آمیز در همه تعملات مربوط به عراق تأکید می‌کند زیرا عراق تحمل خشونت و جنگ و درگیری و نزاع سیاسی و آشوب بیشتر را ندارد.

صدر از مجاهدان خواست که «از سیاست مبتذل» فاصله بگیرند تا اعتبار و تاریخشان حفظ شود.

سخنگوی صدر: اکنون زمان شناسایی و محاکمه «شبه نظامیان وقیح» است

میدل ایست نیوز: صالح محمد العراقی که از وی به‌عنوان سخنگوی سید مقتدی صدر یاد می شود در پیامی خواستار معرفی و محاکمه فوری «شبه نظامیان وقیح و نامنضبط» شد.

در پیام العراقی آمده که پس از اعلام برائت همه گروه‌های مسلح از اقدامات «شبه نظامیان وقیح و نامنضبط» وقت آن است که این گروه‌ها با همکاری دستگاه‌های امنیت شناسایی و محاکمه شوند.

او افزود که در این صورت عراق میان کفه‌های فاسدان و قانون‌شکنان از دست خواهد رفت.

عصر امروز سازمان الحشد الشعبی ونیز ائتلاف فتح با صدور بیانیه‌ای نسبت به حملات راکتی به هیئت‌های دیپلماتیک خارجی واکنش نشان داده و از آن ابراز برائت کردند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024