جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 20.09.2020, 7:50

گزارش بانک جهانی از رتبه ایران در شاخص توسعه انسانی

بانک جهانی در گزارش جدید خود از وضعیت شاخص توسعه انسانی در کشورها پرده برداشت؛ بر اساس این گزارش سنگاپور بهترین کشور از نظر توسعه انسانی معرفی شد.
به گزارش ایسنا، بانک جهانی در گزارش جدید خود از وضعیت شاخص توسعه انسانی اعلام کرد که ریسک‌های ایجادشده ناشی از کرونا می‌تواند دستاوردهای کشورها در توسعه انسانی را که برای آنها زحمت زیادی کشیده شده است هدر دهد. این نهاد با اشاره به تجربه همه‌گیری‌های قبلی گفته است که کرونا نه‌تنها روی بیماران که روی اطرافیان و نظام درمانی و اقتصادی کشورها نیز تاثیر منفی گذاشته است.
در بیشتر شاخص‌ها، کشورهای آفریقا و جنوب آسیا بدترین وضعیت و اروپا و آمریکای شمالی بهترین وضعیت را دارند. شاخص توسعه انسانی بر حسب عددی بین صفر تا یک بیان می‌شود که صفر بدترین وضعیت و یک بهترین وضعیت است.
بر اساس این گزارش سنگاپو توانسته با ثبت عدد ۸۸/۰ بهترین عملکرد را در این شاخص از آن خود کند. ایران در گروه کشورهای با توسعه انسانی متوسط رو به پایین قرار دارد و رقم ۵۹/۰ را به ثبت رسانده است.
لازم به ذکر است که شاخص توسعه انسانی میزان سرمایه‌ای که یک کودک تا ۱۸ سالگی به دست خواهد آورد را اندازه می‌گیرد که از اجزای مهم این شاخص می‌توان به ریسک آموزشی، ریسک سلامتی، بازدهی اقتصادی نظام آموزش و درمان اشاره کرد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024