پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 19.09.2020, 11:11

دلیل ارسال انبوه پیامک‌های کشف حجاب «نقص فنی» اعلام شد

یک منبع آگاه در نیروی انتظامی ایران می‌گوید دلیل ارسال حجم انبوهی از «پیامک‌ کشف حجاب در خودرو» به شهروندان فقط در یک روز، وجود «نقص فنی» در سامانه ارسال این پیامک‌ها بوده است.

این در حالی است که به گفته این منبع، تک‌تک پیامک‌ها به درستی ارسال شده و اشتباهی از این بابت رخ نداده است.

خبرگزاری ایرنا روز شنبه، ۲۹ شهریور، به نقل از این منبع آگاه نوشت: «سامانه ارسال پیامک کشف حجاب حدود دو هفته با مشکل مواجه بود، اما اخیرا این اشکال رفع شده و این نقص دو هفته‌ای سامانه منجر شد تا به ناگاه حجم انبوهی از این پیامک‌ها به شهروندان ارسال شود».

این منبع همچنین تاکید کرد که به رغم اشکالی که اخیرا اتفاق افتاده، ارسال «تک‌تک پیامک‌ها» به درستی انجام گرفته و «هیچ‌یک از موارد بی‌دلیل ارسال نشده است».

روز یک‌شنبه، ۲۳ شهریور، شمار چشمگیری از کاربران شبکه‌های اجتماعی در توئیتر و اینستاگرام، از احضار خود به «پلیس امنیت اخلاقی» با ارسال پیامک معروف به «کشف حجاب در خودرو» خبر دادند.

در میان دریافت‌کنندگان این پیامک‌ها که به نظر می‌رسد به‌طور انبوه و تصادفی ارسال شده، کاربران محجبه چادری، چهره‌های مشهور و دست‌کم یک روحانی هم بود که از دریافت چنین پیامکی ابراز تعجب کرده بودند.

در این میان، برخی کاربران ارسال این پیامک‌ها درست یک روز پس از اعدام نوید افکاری را که فضای اجتماعی ایران را تحت تأثیر قرار داد، «تلاش حکومت برای سلب توجه از موضوع اعدام» قلمداد کرده‌اند.

اوایل اردیبهشت سال ۹۸ نیز برای نخستین ‌بار، صدها نفر در تهران طی یک روز چنین پیامکی را دریافت کردند که پس از تجمع در مقابل پلیس «امنیت اخلاقی» در خیابان وزرا (خیابان خالد اسلامبولی) و رسانه‌ای شدن موضوع به واکنش رئیس پلیس تهران انجامید.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024