پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 18.09.2020, 12:54

هشدار جدی معاونوزیر بهداشت: کل کشور قرمز است

معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به اینکه کل کشور در وضعیت قرمز قرار دارد، گفت: در صورت ادامه این روند آمار کشته‌های کرونا به ۴۵ هزار نفر هم خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: انفجار کرونایی در برخی شهرها اتفاق افتاده است. در شهر تبریز از زیر ۴۰ بستری روزانه به ۱۶۰ بستری رسیده‌ایم و در قم نیز از ۱۰ بستری روزانه به ۱۶۰ بستری رسیدیم.

وی افزود: دیگر رنگ‌بندی کرونایی معنایی ندارد. نارنجی و زرد نداریم، کل کشور در وضعیت قرمز قرار دارد و در صورت ادامه این روند آمار کشته‌های کرونا به ۴۵ هزار نفر هم خواهد رسید.

به گفته دکتر حریرچی، در صورت استفاده ۹۵ درصدی از ماسک و کاهش ۵۰ درصدی ترددها میزان مرگ کاهش خواهد یافت.

عباسعلی درستی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز گفت: ۹ شهرستان استان در وضعیت قرمز قرار دارد. تعداد مبتلایان و فوتی‌ها بر اثر بیماری کوویدـ۱۹ طی روزهای اخیر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: هر تجمعی باعث افزایش آمار مبتلایان می‌شود و قطعا طی روزهای آتی در مدارس موارد مثبت کرونا مشاهده خواهد شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: با وجود رعایت ۷۰ درصدی پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم، اتفاقات هفته‌های گذشته از جمله افزایش مسافرت‌ها به استان، عدم رعایت پروتکل‌ها از سوی برخی مردم در روزهای گذشته و حوادث مرتبط با قهرمانی تراکتور دلیل افزایش آمار ابتلا به کرونا در استان است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024