پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 05.08.2020, 18:58

شمار قربانیان انفجار بیروت به ۱۳۵ نفر رسید

حمد حسن، وزیر بهداشت لبنان در نشست رسانه‌ای اعلام کرد: شمار قربانیان انفجار دیروز در بندر بیروت به ۱۳۵ نفر افزایش یافت، همچنین حدود ۵۰۰۰ نفر مجروح شده و ده‌ها تن دیگر نیز مفقود هستند.

وی در ادامه گفت: برای برپایی بیمارستان‌های صحرایی برای درمان فوری مجروحان توافق شد. درخواست‌ برای تعیین محل احداث این بیمارستان‌ها ارسال شده است. به مدیریت ارتش اطمینان داریم.

وزیر بهداشت لبنان خاطرنشان کرد: مخالف کمک‌‌ها نیستیم اما تحویل بیمارستان‌های صحرایی اهدا شده در اختیار وزارتخانه است. این کمک‌ها باید تحت نظارت ارتش از طریق فرودگاه به وزارت بهداشت تحویل داده شود.

عصر دیروز انفجار مهیبی در مجاورت بندر بیروت در لبنان به وقوع پیوست. در این انفجار به ساختمان‌های اطرف این بندر از جمله خانه سعد الحریری، نخست‌وزیر سابق این کشور، مقر نخست‌وزیری لبنان و مسجد محمدالامین خسارات سنگینی وارد شد.

خبرگزاری رسمی لبنان (LNA) نیز اعلام کرد که انفجار از انبار مواد منفجره در بندر بیروت نشات گرفته، تحقیقات درباره این حادثه آغاز شده است. این انفجار بزرگترین انفجار در بیروت پس از حادثه ترور رفیق الحریری در سال ۲۰۰۵ به شمار می‌رود.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024