پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 04.08.2020, 10:29

آتش‌سوزی وسیع در یک شهرک صنعتی در نزدیکی تهران

بی بی سی: تلویزیون دولتی ایران از آتش‌سوزی گسترده در یک شهرک صنعتی در نزدیکی تهران خبر داده است. مسئولان می‌گویند این حادثه تلفات جانی نداشته است.

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی، تایید کرده روز سه‌شنبه در شهرک صنعتی جاجرود آتش سوزی‌های گسترده‌ای رخ داد. او گفته این حادثه مصدوم و خسارت جانی نداشت.

این تازه‌ترین مورد، از سلسله انفجار‌ها و آتش سوزی‌های هفته‌های گذشته در ایران است که برخی از آنها در مراکز حساس نظامی و امنیتی رخ داده است. برخی گمانه‌زنی‌ها و گزارش‌ها، از احتمال عملیات خرابکارانه و دخالت دولت‌های خارجی حکایت داشته است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی می‌گوید بیش از دو هزار و ۵۰۰ متر از سوله‌های صنعتی آتش گرفته بود و “دو تا سه سوله به حدی شعله‌ور بود که آتش از زیر سقف‌ها به بیرون می‌زد”.

آتش‌نشانی می‌گوید علت این حادثه در دست تحقیق است.

براساس گزارها علاوه بر این، یک ساختمان دو طبقه‌ای نیز در کنار سوله‌های صنعتی دچار آتش‌سوزی شده بود.

مقام‌های ایران احتمال خرابکاری در آتش‌سوزی‌های هفته‌های گذشته در مرکز صنعتی و نظامی ایران را رد کرده‌اند و تنها در مورد “انفجار و آتش‌سوزی در یکی از سوله‌های سایت هسته‌ای نظنز” از احتمال “رخنه در مسائل حراستی و حفاظتی” سخن گفتند.

دست داشتن اسرائیل در این انفجار با هدف به تعویق انداختن برنامه هسته‌ای ایران یکی از نظریه‌هایی است که در رسانه‌ها مطرح شده است.

مقام‌های و رسانه‌های حکومتی ایران از سویی تلاش کردند که این گزارش‌ها را ناشی از تلاش برای قدرتمند نشان دادن اسرائیل جلوه دهند اما از سوی دیگر بارها اسرائیل را تهدید کردند که اگر در این حوادث نقش داشته باشد، هزینه سنگینی خواهد داد.

یکی دیگر از این دست حوادث در منطقه نظامی خجیر در نزدیکی پارچین در شرق تهران رخ داد که به نظر می‌آمد به تاسیسات موشکی آسیب زده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024