جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 03.08.2020, 13:06

فعالیت کمدین فرانسوی حامی احمدی‌نژاد در شبکه‌های مجازی ممنوع شد

یورونیوز: فیسبوک روز دوشنبه اعلام کرد که دسترسی به صفحه دیودونه، کمدین فرانسوی محکوم به یهودیت ستیزی، را به دلیل انتشار مطالبی با مضمون تمسخر قربانیان نسل کُشی هولوکاست مسدود کرده است.

این شرکت در بیانیه خود تصریح کرد که در راستای سیاست مقابله با فعالیت افراد و سازمان‌های خطرناک در شبکه‌های اجتماعی، استفاده «دیودونه اِمبالا اِمبالا» را از خدمات فیسبوک و اینستاگرام برای همیشه ممنوع کرده است.

فعالیت کانال شخصی دیودونه در یوتیوب نیز بنا به دلایلی مشابه از ماه ژوئن توسط شرکت گوگل متوقف شده است. کانال او در یوتیوب ۴۰۰ هزار و صفحه شخصی او در فیسبوک نزدیک به ۱.۳ میلیون دنبال کننده داشت.

دیودونه در فوریه سال ۲۰۱۵ به تهران سفر کرده و به دلیل اتخاذ مواضعی در نقد و انکار نسل‌کشی هولوکاست توسط محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری وقت ایران، تندیسی را به او اهدا کرده بود.

اتحادیه بین‌المللی مبارزه با نژادپرستی و یهودیت ستیزی با استقبال از این تصمیم فیسبوک آن را یک «پیروزی بزرگ» توصیف کرد و یادآور شده که مطالب منتشر شده توسط دیودونه در شبکه‌های اجتماعی آسیب‌های جبران ناپذیری به روحیه تعامل اجتماعی و باورهای انسانی جوانان وارد کرده است.

این کمدین تاکنون بارها در محاکم فرانسه و بلژیک به جرم ابرازنظرهای نژادپرستانه محکوم شده است. او به دلیل اعلام حمایت از یکی از مهاجمان اسلامگرا به دفتر نشریه «شارلی ابدو» در سال ۲۰۱۵ به جزای دو ماه حبس تعلیقی محکوم شده بود. دیودونه سال گذشته نیز به دلیل فرار مالیاتی و اقدام به پولشویی حکم دو سال حبس را دریافت کرده بود.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024