جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 16.07.2020, 0:29

داستان تكراری / ریحانه طباطبایی

آرش_رحمانی‌پور را به یاد دارید؟پسرکی که همراه با دایی خود در همین روزهای گرم در دادگاه حاضر شدند و همگی از تلویزیون دیدیمشان، اعتراف کردند که در روزهای پس از انتخابات #خرداد ۸۸ اتوبوس و سطل آشغال آتش زده‌اند و از سوی سلطنت طلب ها دستور به آشوب داشتند.

حقیقت ماجرا را نمی دانستیم، فقط چهره پسرکی با چشمانی نگران بر صفحه تلویزیون نقش بسته بود،ماه‌ها بعد یک روز سرد، آن پسر و دایی‌اش اعدام شدند.بعدها که چندتنی از رفقا آزاد شدند، فهمیدیم که این خانواده به اتهام همکاری با یک گروه سلطنت طلب در اردیبهشت ۸۸ بازداشت شده بودند.

به انها گفته بودند که اگر اعتراف کنید در اتفاقات سال ۸۸ دست داشتید، آزاد می شوید، آنها کلی تمرین کرده بودند که در دادگاه چه کنند،اما یک روز بی خبر آنها را از بند برده و اعدامشان میکنند. افرادی که در اردیبهشت بازداشت و در مرداد اعتراف به اشوب در خرداد ۸۸ کرده بودند.

حالا امروز مدعی هستند که دو پسر اعدام شده بمب گذاری کرده بودند و سه محکوم دیگر به اعدام، بانک و اتوبوس و خیابان آتش زده اند،دادگاه‌های پشت درهای بسته، چنددقیقه‌ای، بدون حضور رسانه و افکار عمومی و هیات منصفه و حتی وکیل.میخواهید یک سری داستان تکراری را باور کنیم؟

#اعدام_نکنید




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024