چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 10.07.2020, 23:41

اولین ورزشکاری نبودم که بیرونم کردند

گفت‌و‌گوی «شهروند» با سهیلا منصوریان، ملی‌پوش ووشو درباره اخراج از مجموعه انقلاب

بسته‌بودن اماکن ورزشی در کنار تعطیلی اردوها و تمرینات تیم‌های ملی به معضلی برای ملی‌پوشان رشته‌های مختلف ورزشی تبدیل شده؛ به شکلی که آنها مجبورند برای حفظ آمادگی خود به اماکن ورزشی عمومی بروند. همین ماجرا برای سهیلا منصوریان، ملی‌پوش ووشوی ایران یک حاشیه بزرگ را به وجود آورده. او که یک خانواده کاملا ورزشی دارد و دو خواهر بزرگ‌ترش یعنی شهربانو و الهه منصوریان هم جزو قهرمانان جهان هستند، روز پنجشنبه برای تمرین هوازی راهی پیست دوومیدانی مجموعه انقلاب تهران شده و آنجا برخورد یکی از مأموران باعث ایجاد یک تنش می‌شود. سهیلا منصوریان پنجشنبه‌شب فیلمی از خود در اینستاگرامش منتشر و اعلام کرد که توسط یکی از مأموران حراست از مجموعه انقلاب اخراج شده. همچنین در بخشی از این ویدیو، فرد مدنظر به این ملی‌پوش ووشو توهین می‌کند. این اتفاقات واکنش خیلی از ورزشکاران و حتی هنرمندان را در پی داشت و باعث شد تا برای دانستن جزئیات بیشتر با سهیلا منصوریان تماس بگیریم. در ادامه گفت‌وگوی «شهروند» با ملی‌پوش ووشوی زنان را می‌خوانید: 

ویدیویی که منتشر کردید، حسابی در فضای مجازی داغ شده و با واکنش‌های زیادی همراه بوده.
مجبور شدم برای دفاع از حق خودم و زنان ایرانی این کار را انجام دهم. ورود به مجموعه انقلاب برای ملی‌پوشان رایگان است. بارها شده که من به‌عنوان یک ورزشکار حرفه‌ای کارت عضویتم را همراه خودم نداشتم و با همکاری مأموران حراست مشکلی برایم به وجود نمی‌آمد. این‌بار وقتی وارد مجموعه شدم، مأمور جلوی در مرا شناخت و گفتم که اعتبار کارت عضویتم تمام شده. مشکلی وجود نداشت و وارد پیست دوومیدانی که شدم، یک‌نفر با موتور آمد و گفت من مأمور حراست مجموعه هستم. او به من گفت شما به چه حقی داخل آمدید و باید بیرون بروید. وقتی هم خودم را معرفی کردم، به من و همه زنان ایرانی توهین کرد که در فیلم خیلی از حرف‌های او را نتوانستم منتشر کنم.

واقعا شما به‌عنوان ملی‌پوش ووشو در این روزها جایی برای تمرین‌کردن ندارید؟
نه، متأسفانه اکثر باشگاه‌ها که بسته هستند و تمرینات و اردوهای ملی هم که تعطیل است. من هفته‌ای دوبار به پیست انقلاب می‌رفتم تا بدنم را آماده نگه دارم. فدراسیون هم فضایی را در اختیار ما قرار نداده. من فکر می‌کنم مجموعه انقلاب جای امنی برای تمرین است، اما متأسفانه برعکس شد!

چه شد که تصمیم گرفتید فیلم این ماجرا را منتشر کنید؟
این آقا نه‌تنها به من توهین کرد، بلکه لباس مرا کشید و باعث شد گوشی‌ام زمین بیفتد و خسارت جدی ببیند. من که الان نه مسابقه‌ای دارم و نه درآمد، چطور باید گوشی ٣٠، ٤٠‌میلیون بخرم؟ آن مأمور مرا شناخته بود و حتی چند خانم که در پیست بودند و خواستند با من عکس بگیرند، به او گفتند که من قهرمان ووشو هستم. جالب است به من می‌گفت کاری می‌کنم دیگر نتوانی در تیم‌ملی بازی کنی! من هم تصمیم گرفتم فیلم را منتشر کنم، چون فقط عذرخواهی آن فرد در تلویزیون مرا راضی می‌کند.

بعد از انتشار فیلم چه اتفاقاتی برایتان رخ داد؟
خیلی از ورزشکاران، هنرمندان و مردم از من حمایت کردند که از آنها تشکر می‌کنم. استاد پرویز پرستویی از من حمایت کرد که خیلی برایم ارزش داشت. مریم طوسی و سپیده توکلی از ملی‌پوشان دوومیدانی با من همدردی کردند و گفتند که چنین اتفاقاتی برایشان بارها رخ داده. به نظرم بالاخره یک‌نفر باید برای جلوگیری از تکرار این اتفاقات پیشقدم می‌شد. این آقا جلوی جمعیت مرا تحقیر کرد. من که دیگر به پیست انقلاب نمی‌روم، اما حتی با مردم عادی هم نباید چنین برخوردی شود.

از مسئولان کسی با شما تماس نگرفت تا دلجویی کند؟
نه، کسی با من تماس نگرفت. من کمی صبر می‌کنم تا ببینم که مسئولان مجموعه انقلاب و وزارت ورزش چه برخوردی با آن فرد خواهند داشت. شاید هم به خاطر حرف‌هایی که من زدم و فیلمی که منتشر کردم، مرا محروم کنند! به ‌هرحال اگر دیدم قرار نیست برخوردی با آن مأمور شود، خودم به صورت قانونی پیگیری می‌کنم. باور کنید بعد از رفتار زشتی که با من شد، داخل ماشینم چند دقیقه گریه‌ام بند نمی‌آمد. وقتی بیشتر بغضم گرفت که امید جهان، یکی از خواننده‌های ایرانی با من تماس گرفت و گفت که حاضر است یک سالن بگیرد و برای تمرین در اختیار من بگذارد.

هم در ویدیویی که منتشر کردید حرف از رفتن زدید و هم زیر پست شما، شهربانو منصوریان، خواهر بزرگ‌ترتان نوشته بود: «با هم می‌رویم»!
باور کنید در سال‌های اخیر هم پیشنهادات زیادی از کشورهای خارجی داشتم و هم خیلی از اطرافیان به من گفتند که با پیشنهاداتی که داری، از ایران برو. با این حال من حتی به رفتن فکر هم نکردم و این کار را هم نمی‌کنم. زیرِ همین ویدیویی که منتشر کردم، خیلی از مردم نوشتند که دیگر شما (خواهران منصوریان) از ایران نروید. به احترام همین افراد هم در ایران می‌مانم و بازهم برای بالا بردن پرچم کشورم تلاش می‌کنم.

واکنش رسمی مجموعه انقلاب

مجموعه انقلاب هم بعد از اتفاقات رخ داده، در اطلاعیه‌ای رسمی به ادعای سهیلا منصوریان واکنش نشان داده که در بخشی از آن آورده است: «سرکار خانم منصوریان در شرایطی وارد مجموعه شده که ظاهرا فرد دیگری با این ورزشکار عزیز قصد حضور در مجموعه را داشته که همکاران ما مستقر مقابل در، خواستار رویت کارت شناسایی او شده‌اند و ظاهرا همین مسأله باعث ناراحتی خانم منصوریان شده است. این انتظار می‌رود که تمامی افراد برای کنترل کردن کارت شناسایی توسط نمایندگان ما در مقابل در‌ها، نهایت همکاری را با آنها داشته باشند. پیرو دستور مدیریت مجموعه ورزشی انقلاب به مسئولان مربوطه و همچنین گزارش ارایه شده و بازبینی دوربین‌های مجموعه و فیلم‌های گرفته شده موارد به‌صورت جزئی‌تر دراین زمینه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.»




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024