پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 07.07.2020, 23:40

آتش به جان «بلوط بلند» در مرز چهارمحال‌وبختیاری و خوزستان

روزنامه شهروند

همزمان با خاموشی منطقه حفاظت‌شده خاییز، جنگل‌های بلوط بلند در مرز چهارمحال‌وبختیاری و خوزستان گرفتار آتش شد. این آتشی است که دوشنبه‌شب خبر اطفای آن آمده بود اما دیروز دوباره گُر گرفت و خستگی نیروهایی که برای خاموشی آن تلاش کرده بودند را دوچندان کرد. آتش‌سوزی تنگ‌تکاب در خاییز هم سرانجام در بامداد سه‌شنبه اطفا شد. پس از آتش‌سوزی بزرگ اوایل خرداد در این منطقه و این حادثه، میزان خسارتی که به محیط‌زیست وارد شده، معلوم نیست. همزمان دیروز خبر آمد آتش به ۱۵۱ هکتار از جنگل‌ها و مراتع بهمئی در کهگیلویه و بویراحمد خسارت زده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال‌وبختیاری به ایرنا گفت:‌ «جنگل‌های بلوط واقع در مرز این استان با خوزستان در منطقه بلوط بلند، بار دیگر دچار آتش‌سوزی شد. آتش‌ در جنگل‌های بلوط بلند در مرز استان‌های چهارمحال‌وبختیاری و خوزستان که دوشنبه‌شب مهار شده بود، دوباره زبانه کشید.»

به گفته مرتضی زمانپور، نیروهای امدادی از یگان حفاظت منابع طبیعی به همراه نیروهای محلی در بخش‌های منج و فلارد شهرستان لردگان و میانکوه شهرستان اردل در منطقه حضور دارند: «این نیروهای امدادی به ‌علت حضور در منطقه از روز دوشنبه تاکنون، دچار خستگی شدید شده‌اند. متأسفانه شدت باد در منطقه زیاد است و همین عامل باعث شعله‌ورشدن آتش شده است. آتش‌سوزی روز دوشنبه در سطح ۶۰ هکتار از جنگل‌های بلوط بلند رخ داد که اکنون این سطح گسترش می‌یابد.»

همچنین اسدالله ‌هاشمی، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه‌وبویراحمد دیروز گفت که آتش‌سوزی خاییز در ساعت ٣ بامداد اطفا شده است و خبر داد که نیروها همچنان در منطقه حضور دارند و پایش‌ها ادامه دارد.او گفت: «آتش‌سوزی که ظهر دیروز از تنگ‌تکاب شهرستان بهبهان شروع شده بود و به سمت خاییز در حرکت بود، با حضور نیروهای محیط‌زیست، منابع طبیعی و تشکل‌های مردمی، پس از ٨ ساعت تلاش فعلا مهار اولیه شده اما نیروها همچنان جهت پایش و کنترل دقیق در منطقه حضور دارند.»




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024