پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 07.07.2020, 8:13

بریتانیا تحریم‌های بی‌سابقه حقوق‌بشری را آغاز کرد

دولت بریتانیا به منظور مقابله با ناقضان حقوق‌بشر، یک رژیم جدید تحریم‌ها را رونمایی کرد و وزیرخارجه این کشور هم اعلام کرد که فهرست این تحریم‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت لزوم اسامی تازه به آن اضافه خواهد شد.

به گفته دومینیک راب، وزیرخارجه بریتانیا، دولت این کشور دارایی‌های افراد و نهادهای مشمول این تحریم را توقیف و ورودشان به بریتانیا را منع می‌کند. همچنین، تبادل پول و مراودات اقتصادی از طریق بانک‌های بریتانیای، برای اشخاص و نهادهای مشمول این تحریم متوقف می‌شود.

اغلب لیست تحریم‌های بریتانیا مربوط به ماجرای قتل سرگئی ماگنیتسکی، وکیل روس در یکی از زندان‌های روسیه است. کسی که پیشتر آمریکا در محکومیت قتل او یک فهرست تحریمی به نام “لیست تحریم‌های ماگنیتسکی” اعلام و اعمال کرده بود.

در تحریم اعلام‌شده بریتانیا، نام ۲۵تبعه روس به اتهام دست داشتن در بدرفتاری با سرگئی ماگنیتسکی در زندان و نهایتا مرگ او آمده است.

بریتانیا همچنین از تحریم ۲۰شهروند عربستان سعودی به دلیل نقش داشتن در مرگ جمال خاشقچی، روزنامه نگار منتقد ولیعهد عربستان سعودی در کنسولگری ریاض در استانبول ترکیه، خبر داد.

بریتانیا همچنین از تحریم “مینگ آنگ هلینگ”، فرمانده کل ارتش میانمار، و “سو وین”، جانشین فرماندهی کل ارتش این کشور، به دلیل نقش داشتن در خشونت بی‌رحمانه و سرکوب اقلیت‌ها در این کشور بویژه اقلیت مسلمانان روهینگیا خبر داد.

دولت بریتانیا دو نهاد دولتی کره‌شمالی را نیز تحریم کرد و اتهام آنها را نقش داشتن در شکنجه و قتل افراد و بردن آنها به اردوگاه‌های کار اجباری اعلام کرد.

بنا بر گزارش رسانه‌های بریتانیایی ازجمله بی‌بی‌سی، این اولین بار است که این کشور تنها با اتکا به قوانین داخلی بریتانیا دست به تحریم افراد و نهادهای خارجی می‌زند و قبلا در همکاری با سازمان ملل و اتحادیه اروپا چنین کاری را انجام می‌داد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024