شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 01.06.2020, 23:15

پزشکی قانونی قتل سیاه پوست آمریکایی ناشی از خفگی را تایید کرد

ایرنا- کالبدشکافی انجام شده بر روی جنازه جورج فلوید سیاه پوست آمریکایی نشان می‌دهد که وی به علت خفگی ناشی از اعمال فشار بر گردن و پشت، جان خود را از دست داده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس بامداد سه شنبه گزارش داد، بنا به درخواست خانواده فلوید شهروند کشته شده رنگین پوست آمریکایی، کمیته پزشکی قانونی نتایج کالبد شکافی بدن وی را منتشر کرد.

وکیل خانواده فلوید می‌گوید: نتایج کالبد شکافی نشان می‌دهد، مرگ او ناشی از این است که پلیس مینیاپولیس با زانو گردن وی را تحت فشار قرار داده و درخواست‌های مکرر وی را نادیده گرفته است.

پزشک کالبد شکافی افزود، اعمال فشار بر گردن وی موجب نرسیدن خون به مغز و ایجاد تنگی نفس فلوید شده است.

یک افسر پلیس آمریکایی به نام «درک شووین» چند روز پیش، پس از بازداشت « فلوید»، زانو بر گردن وی نهاد و فشار را بر او تا حدی بالا برد که راه نفس کشیدن را بر او بست. 

فلوید پس از انتقال به بیمارستان درگذشت؛ اما این رفتار نژادپرستانه از دیدگان مردم و شبکه‌های اجتماعی پوشیده نماند تا این وحشیگیری را همه جهانیان شاهد باشند و فریاد اعتراض‌ها علاوه بر آمریکا به کشورهای دیگر نیز کشیده شود. 

در ششمین روز از اعتراض‌های مردمی در آمریکا، مردم ایالت‌های مختلف به خیابان‌ها ریختند و با برخورد خشونت بار و شلیک گاز اشک آور پلیس مواجه شدند. 




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024