پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 01.06.2020, 22:43

تایید حکم ۱۵ سال زندان صبا کردافشاری

صبا کردافشاری،‌ فعال مدنی زندانی، که پیشتر در دادگاه تجدیدنظر از محکومیت ۱۵ سال زندان به اتهام «اشاعه فساد و فحشا» تبرئه شده بود، بار دیگر به خاطر همین اتهام محکوم شد.

حسین تاج، وکیل مدافع صبا کردافشاری، با انتشار متنی در توئیتر و با تائید این خبر اعلام کرد که،‌ این فعال مدنی زندانی و از معترضان به حجاب اجباری روز سه شنبه ۶ خرداد در تماسی تلفنی از زندان اوین به وی اطلاع داده است که حکم ۱۵ سال زندان وی به اتهام «اشاعه فساد و فحشا» که پیش از این در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر از آن تبرئه شده بود در نامه جدیدی از سوی اجرای احکام زندان بار دیگر به او ابلاغ شده است.

به گفته این وکیل دادگستری، وی پس از تماس تلفنی صبا کردافشاری با مراجعه به اجرای احکام دادسرای ارشاد متوجه شده است که مفاد دادنامه تجدیدنظر که بر اساس آن این فعال مدنی تبرئه شده بود تغییر کرده است؛‌ این در حالی است که به گفته این وکیل دادگستری وی پیش از این حکم برائت صبا کردافشاری را شخصا با حضور در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر دریافت کرده بود.

صبا کردافشاری،‌ فعال مدنی زندانی و از معترضان به حجاب اجباری، پیش از این توسط دادگاه انقلاب به اتهام تشویق به فساد و فحشا به ۱۵ سال زندان، به اتهام اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت ملی به ۷ سال و ۶ ماه حبس، و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال و ۶ ماه زندان محکوم شده بود که این حکم در دادگاه تجدید نظر با تبرئه وی از اتهام «تشویق به فساد و فحشا» به ۹ سال کاهش یافته بود.

راحله احمدی، مادر این فعال مدنی زندانی، نیز روز شنبه ۲۶ بهمن ماه پس از حضور در شعبه ۳ اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب تهران بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان اوین منتقل شده است. وی پیشتر توسط دادگاه انقلاب تهران به ۴ سال و دو ماه زندان محکوم شده بود.

وزارت خارجه آمریکا بارها برخوردهای خشونت آمیز رژیم جمهوری اسلامی با مردم ایران به بهانه‌های مختلف، از جمله برخورد با آزادی انتخاب نوع پوشش، و نیز نقض مکرر و مداوم حقوق شهروندان ایران توسط عوامل رژیم را محکوم کرده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024