شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 29.05.2020, 11:20

ترامپ دستور شلیک به معترضان در شهر مینیاپولیس را صادر کرد

خبرگزاری آناتولی: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با انتشار پیامی در حساب توئیتر خود به دنبال به خشونت کشیده شدن اعتراضات به قتل جورج فلوید، یک مرد سیاه‌پوست در شهر مینیاپولیس، شهردار آن و تظاهرات کنندگان را تهدید به اعزام گارد ملی به این شهر و تیراندازی به سوی آنها کرد.

ترامپ در واکنش به غارت برخی ادارات و به آتش کشیده شدن یک مرکز پلیس در جریان تظاهرات علیه کشته شدن فلوید به دست ماموران پلیس، تصریح کرد: “من نمی‌توانم ساکت باشم و آنچه در شهرآمریکایی بزرگمان مینیاپولیس در حال رخ دادن است را تماشا کنم”.

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به اینکه این شهر ‘’فاقد یک رهبر است’’ گفت: “یا جیکوب فری، شهردار رادیکال چپگرای بسیار ضعیف، تلاش می‌کند تا این شهر را تحت کنترل خود درآورد و یا من گارد ملی را به آنجا خواهم فرستاد تا کار را به شکلی درست به انجام برساند”.

وی همچنین در ادامه با توهین به معترضان آمریکایی اظهار داشت: این افراد جانی در حال بی احترامی به یادبود جورج فلوید هستند و من اجازه نمی‌دهم چنین اتفاقی بیفتد. من با تیم والز، فرماندار مینه‌سوتا صحبت کردم و به او گفتم که ارتش با اوست. در همه حال ما کنترل هر دشواری را در دست می ‌گیریم. هر زمان غارت آغاز شود، تیرانداری آغاز خواهد شد. تشکر می‌کنم”.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024