جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 27.05.2020, 10:41

همسر نازنین زاغری: آزادی نازنین نزدیک به نظر می‌رسد

دویچه وله: ریچارد راتکلیف، همسر نازنین زاغری، روز چهارشنبه در گفتگو با برخی رسانه‌های بین‌المللی اظهار امیدواری کرد که نام همسرش در لیست عفو رهبری باشد. او خبر داد که وکیل زاغری امروز به دفتر دادستان احضار شده است. او به رغم اظهار این امیدواری که “به نظر می‌رسد زمان آزادی نزدیک است”، گفت که بخشی از وجودش هنوز از امیدواری خودداری می‌کند چون هنوز احتمال آن وجود دارد که مسایل جور دیگری پیش بروند. 

روز شنبه ۳ خرداد اعلام شده بود که علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران با درخواست ابراهیم رییسی، رئیس قوه قضاییه، با “عفو یا تخفیف مجازات سه هزار و ۷۲۱ نفر از محکومان از جمله تعدادی از محکومان امنیتی موافقت کرده است.”

نازنین زاغری، شهروند ایرانی بریتانیایی روز ۱۷ مارس (اسفند ماه) به علت احتمال شیوع بیماری کرونا در زندان‌های ایران و از جمله در زندان اوین برای مدت دو هفته از زندان مرخص شده بود. 

زاغری در آوریل سال ۲۰۱۶، پس از مراجعت به ایران با هدف دیدار با والدین خود، دستگیر و به اتهام جاسوسی و برهم زدن نظم عمومی زندانی شد. زاغری یکی از همکاران بنیاد خیریه تامسون رویترز بوده است. او اتهامات وارده از سوی مقامات امنیتی ایران را رد می‌کند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024