شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 25.05.2020, 17:09

نرخ بیکاری در سیستان و بلوچستان تا ۶۰ درصد می‌رسد

نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی می‌گوید سیستان و بلوچستان حدود سه میلیون نفر جمعیت دارد اما به خاطر فقر زیرساختی در زمینه صنعت و کشاورزی، “مظلوم و محروم و فراموش‌شده” مانده است. 

علیم یارمحمدی نرخ بیکاری در برخی مناطق این استان را بین ۴۰ تا ۶۰ درصد اعلام کرده و به خبرگزاری ایلنا گفته است: «در چابهار و نیک شهر تا ۶۰ درصد جمعیت، در قصرقند حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد، ایران شهر حدود۴۰ درصد و زاهدان ۲۰ تا ۲۵ درصد جمعیت بیکار هستند. آمارها نشان می‌دهند که در این مناطق نه صنعتی هست و نه کشاورزی هست. اگر هم مقداری اشتغال کشاوزی وجود دارد به این خاطر است که خانواده‌هایی از قدیم ۱ هکتار یا بیشتر و کمتر زمین داشته‌اند و در آن صیفی‌جات می‌کارند یا دامداری می‌کنند یا خرما کاشت می‌کنند.» 

یارمحمدی افزوده که  خیلی‌ از مردم استان، همین‌ها را هم ندارند؛ آنهم به خاطر خشکسالی: «چاه‌های آب خشک شده‌اند. سطح آب بسیار پایین رفته است. دولت مبالغی گذاشته تا کف‌شکنی چاه‌ها آغاز شود؛ به این جهت که دام‌هایشان از تشنگی تلف نشوند. بماند که آبی برای باغات وجود ندارد.»

این نماینده مجلس، سوخت‌بری را نیز  شغلی دانسته که از دیرباز در میان مردم مرسوم بوده و تاکید کرده که نمی‌توان بدون ایجاد صنایع و مشاغل دیگر‌ از مردم خواست دست از این کار بردارند. او از دولت خواسته که با توجه به طرح توسعه سواحل مکران و بندر چابهار، به پیشرفت استان کمک کند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024