جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 23.05.2020, 17:42

زد و خورد پلیس و معترضان به قطعی آب در جاده اهواز- امیدیه

۱. پایگاه خبری مردم‌سالاری‌‌آنلاین، نزدیک به اصلاح‌طلبان، عصر امروز خبر داد گروهی از مردم غیزانیه، بزرگ‌ترین بخش شهرستان اهواز، امروز در اعتراض به نبود آب خوردن، جاده قدیم اهواز- امیدیه را بستند و با پلیس درگیر شدند.

مردم‌سالاری‌آنلاین نوشت فیلم‌هایی دارد که نشان می‌دهد برخی معترضان پس‌از دخالت پلیس و یگان‌ویژه برای بازگشایی جاده، از پا تیر خورده و زخمی شده‌اند.

به‌نوشته این وب‌سایت معترضان غیزانیه، به بی‌توجهی بخشدار و مدیر آب‌وفاضلاب روستایی اهواز و نیز برآورده‌نشدن استان‌دار خوزستان اعتراض داشتند؛ چون سال‌ها است مشکل آب دارند.

۲. ساعتی بعد خبرگزاری جمهوری‌اسلامی، ایرنا، از قول فرمانده پلیس اهواز نوشت که پلیس دو نفر از معترضان را که با تفنگ ساچمه‌ای پلاستیکی ضدشورش، از پا اما به‌شکل سطحی، زخمی کرده اما حال‌شان خوب است.

این مقام ارشد انتظامی گفته پلیس می‌خواسته با آن‌چه «تجمع غیرقانونی اهالی معترض غیزانیه» خوانده و “جاده ترانزیت اهواز-امیدیه-رامهرمز را برای مدتی مختل کرده‌بود”، برخورد کند که معترضان با چوب و سنگ به پلیس حمله کرده‌بودند و پلیس واکنش نشان داده.

این مقام پلیس گفته الان اوضاع آرام و جاده باز شده و با تانکر به مردم غیزانیه آب رسانده شده. او از مسوولان محلی بابت حل‌نشدن مشکل آب مردم منطقه انتقاد کرده و این بی‌توجهی را ریشه تجمع امروز دانسته.

منطقه نفت‌خیز غیزانیه در شرق اهواز، یکی از سه بخش تابع اهواز و بزرگ‌ترین‌شان است که ٨٣روستا و بیش از ۲۵هزارنفر جمعیت دارد که شغل‌شان اغلب کشاورزی و دام‌پروری است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024