چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 18.05.2020, 22:50

پرچم «دگرباشان جنسی» بر روابط عراق و اتحادیه اروپا سایه انداخت

یورونیوز فارسی

اقدام نمایندگی اتحادیه اروپا در بغداد در برافراشتن پرچم دگرباشان جنسی، اعتراض و واکنش‌ تُند نمایندگان مجلس و وزارت خارجه عراق را برانگیخت.

کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق این اقدام دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در بغداد را محکوم و آن را نقض ارزش‌ها و عقاید دینی مردم عراق قلمداد کرد و از وزارت امور خارجه این کشور خواست تا با نمایندگی‌ها و سفارتخانه‌های خارجی که نسبت به برافراشتن پرچم دگرباشان جنسی اقدام کرده‌اند، برخورد لازم را صورت دهد.

همزمان شماری از نمایندگان مجلس عراق و رهبران احزاب این کشور از طریق مصاحبه با رسانه‌های رسمی این کشور خواستار تعطیلی سفارتخانه‌های کشورهای اتحادیه اروپا در خاک عراق شدند.

با این حال، وزارت خارجه عراق با انتشار بیانیه‌ای اقدام دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا و چند کشور اروپایی را خلاف اصول و ارزش‌های والای اخلاقی مورد احترام تمامی مذاهب الهی دانست و از اقدام آنها که به تعبیر این وزارت‌خانه، می‌تواند موجب «تحریک احساسات دینی» مردم این کشور شود، ابراز تأسف کرد.

نمایندگان اتحادیه اروپا در بغداد روز یک‌شنبه همزمان با روز جهانی مبارزه با دگرباش‌هراسی پرچم هفت‌رنگ دگرباشان جنسی را بر فراز دفتر این نمایندگی در بغداد برافراشت. افزون بر چندین کشور عضو اتحادیه اروپا، سفارتخانه‌های کانادا و بریتانیا نیز در اقدامی مشابه و هماهنگ با شماری از کشورهای جهان، پرچم و نماد دگرباشان جنسی را برافراشتند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024