شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 18.05.2020, 19:20

تعهد سازمان جهانی بهداشت برای «تحقیقات مستقل» پیرامون کرونا

خبرگزاری آناتولی: تدروس ادهانوم گبریسوس، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت طی سخنانی در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی این سازمان اظهار داشت: در اسرع وقت تحقیقات مستقلی پیرامون مسئولیت‌مان در شیوع ویروس کووید-۱۹ آغاز خواهیم کرد.

وی پیش از شروع نشست مجمع عمومی از پیشنهاد اتحادیه اروپا و ترکیه پیرامون تحقیقات «بی‌طرف، مستقل و جامع» نقش سازمان بهداشت جهانی در پاندمی استقبال کرد.

ادهانوم ضمن تاکید بر عزم سازمان جهانی بهداشت برای شفافیت، پاسخگویی و پیشرفت مستمر، گفت: ” بنابراین تحقیقاتی مستقل در مناسب ترین زمان برای بازنگری تجربیات به دست آمده در پاندمی، درس‌هایی که گرفتیم و پیشنهادات برای آمادگی و مواجه با بیماری‌ها در سطح ملی و جهانی آغاز می‌کنم. اما پر واضح است که جهان هرگز نباید مثل سابق بماند”.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در این نشست که برای اولین بار به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: جهان پیش از این نیز با چندین پاندمی مواجه شده بود اما این نخستین پاندمی کرونا ویروس است، این ویروس یک دشمن خطرناک با ویژگی های ترکیبی است، ویروسی مؤثر، سریع و کشنده.

وی ضمن تاکید بر آنکه سازمان جهانی بهداشت تنها سازمان بین المللی مسئول سلامت است، گفت: دنیا نیازی به یک طرح، سیستم، سازوکار، کمیته و سازمان دیگر ندارد.

در این نشست که فردا به پایان می‌رسد، پیش‌نویس‌هایی با هدف “دسترسی مشترک” و “توزیع عادلانه” جهانی واکسن، دارو و سایر فناوری‌های مربوط به ویروس کووید-۱۹ ارائه خواهد شد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024