چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 09.04.2020, 18:03

نیویورک‌تایمز: ۱۵۰ شاهزاده سعودی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند

رادیو بین‌المللی فرانسه

روزنامه “نیویورک‌تایمز”، به نقل از منابع آگاه، فاش ساخت که حدود ۱۵۰ شاهزاده سعودی احتمالاً به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و شاهزاده فیصل بن بندر بن عبدالعزیز آل سعود، امیر ریاض پس از ابتلا به کرونا به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شده است. به نوشته نیویورک‌تایمز،  ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه سعودی نیر در پی شیوع کرونا در این کشور در یکی از کاخ های خود در جزیره‌ای واقع در سواحل دریای سرخ در نزدیکی جده قرنطینه شده است

این روزنامه در شماره امروز خود نوشت: «۶ هفته پس از اعلام اولین مورد ابتلا در عربستان سعودی، ویروس کرونا قلب خاندان سلطنتی این کشور را نشانه گرفته است». نیویورک‌تایمز این اطلاعات را به نقل از دو پزشکی  که با بیمارستان ملک فیصل نیز در تماس هستند، و نیز به نقل از دو منبع نزدیک به خاندان پادشاهی سعودی نوشته است. همین منابع گفته‌اند که شاهزاده فیصل بن بندر بن عبدالعزیز آل سعود به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان منتقل شده است.

این روزنامه آمریکایی به نقل از مسئولانی در بیمارستان ملک فیصل که معالجه شاهزاده‌ها را بر عهده دارد، نوشت که «حدود ۵۰۰ تخت مراقبت‌های ویژه پزشکی جهت استقبال احتمالی از اعضای خاندان پادشاهی سعودی و افراد نزدیک به آنها آماده می‌شود».

نیویورک‌تایمز ادعا می کند که به نسخه‌ای از نامه داخلی به کادر بیمارستانی دسترسی پیدا کرده که در آن دستورالعمل‌هایی برای آماده شدن جهت استقبال از شخصیت‌های بسیار مهم از سرتاسر کشور وجود دارد.

در ادامه این نامه آمده است: نمی‌دانیم از چند مورد مبتلا استقبال خواهیم کرد، ولی ما در آمادگی کامل قرار داریم. همچنین دستورالعمل‌هایی مبنی بر انتقال موارد مزمن از این بیمارستان در اسرع وقت و درمان پزشکان مبتلا در بیمارستانی دیگر وجود دارد تا در این بیمارستان امکان پذیرش اعضای خاندان سلطنتی فراهم شود.

این روزنامه بر اساس فرد نزدیکی به خاندان پادشاهی سعودی می‌نویسد که «تا کنون در حدود ۱۵۰ عضو خاندان پادشاهی از جمله شاخه های پائین تر این خاندان به ویروس  کرونا مبتلا شده‌اند». این روزنامه می نویسد «افزون بر ملک سلمان، پادشاه ٨٤ ساله عربستان که در کاخی در نزدیکی جده در قرنطینه است، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و برخی از وزیران نیز خود را در منطقه‌ای دور دست در نزدیکی دریای سرخ قرنطینه کرده‌اند».

نیویورک‌تایمز در بخش دیگری از گزارش خود می‌نویسد: «بستری شدن بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا در بخش مراقبب‌های ویژه یا مرگ شماری از  مسئولان ارشد جمهوری اسلامی و اکنون خبر ابتلای شمار زیادی از اعضای خاندان پادشاهی عربستان سعودی دلیل روشنی بر “برابری طلبی” ویروس کروناست. این ویروس بدون هیچ تبعیضی همانطور که شاهزادگان و ثروتمندان را نشانه می گیرد، کارگران مهاجر بسیار فقیر را نیز نشانه می گیرد». این روزنامه آمریکایی همچنین می‌نویسد که «ابتلای شمار زیادی از اعضای خاندان پادشاهی سعودی به کرونا همچنین می تواند واقعیت ادعای مقامات سعودی در سرعت و ابعاد واکنش آنان در مقابله با اپیدمی کرونا را آشکار کند».

افشاگری نیویورک‌تایمز در مورد ابتلای شمار زیادی از اعضای خاندان پادشاهی سعودی در حالی مطرح می‌شود که وزیر بهداشت این کشور، دو روز پیش طی  یک کنفرانس خبری گفت: «بر اساس نتایج چهار پژوهش مختلف که توسط کارشناسان داخلی و بین‌المللی صورت گرفته است، تعداد مبتلایان در هفته‌های پیش رو می‌تواند بین ١٠ هزار نفر تا ٢٠٠ هزار نفر متغیر باشد».




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024