پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 09.04.2020, 9:36

جایگاه ایران در آمار جهانی کووید-۱۹

خبرگزاری آناتولی

پس از اعلام نخستین موارد ابتلا به ویروس کرونای جدید «کووید۱۹» توسط چین به سازمان جهانی بهداشت در تاریخ ۳۱.۱۲.۲۰۱۹ بر اساس تارنمای ارزیابی‌های جهانی (ورلد مترز) Worldometers هم اکنون ۱ میلیون و ۵۱۸ هزار و ۹۲۷ نفر به این ویروس مبتلا و ۸۸ هزار و ۵۱۶ تن نیز در اثر آن دچار مرگ شده است.

شمار موارد ابتلا به ویروس کرونا در جهان

بر اساس داده های اخیر، آمریکا با ۴۳۵ هزار و ۱۲۸ مورد، اسپانیا با ۱۴۶هزار و۶۹۰ مورد، ایتالیا با ۱۳۹ هزار و ۴۲۲ مورد، فرانسه با ۱۱۲هزار و ۹۵۰ مورد و آلمان با ۱۱۱هزار و ۷۷۹ مورد به ترتیب پنج کشور نخست در زمینه موارد ابتلا به ویروس کرونای جدید هستند.

چین به عنوان نخستین کشوری که موارد ابتلا به ویروس مذکور در آن به ثبت رسید، با ۸۱ هزارو ۸۶۵ مورد پس از آلمان در جایگاه ششم قرار دارد.

همچنین ایران با ۶۴ هزار و ۵۸۶ مورد در جایگاه هفتم، انگلستان با ۶۰ هزار و ۷۳۳ مورد در جایگاه هشتم، ترکیه با ۳۸ هزار و ۲۲۶ مورد در جایگاه نهم و بلژیک با ۲۳ هزار و ۴۰۳ مورد در جایگاه دهم قرار گرفته‌اند.

نسبت موارد مرگ ناشی از کرونا بر شمار مبتلایان در جهان

طبق آخرین آمار تاکنون ۸۸ هزار و ۵۱۶ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونای جدید در سراسر جهان جان خود را از دست داده‌اند.

در این زمینه، ایتالیا و اسپانیا به ترتیب با ۱۷,۶۶۹ و ۱۴,۶۷۳ مورد، دارای بیشترین شمار موارد مرگ ناشی از این ویروس در جهان هستند.

آمریکا به عنوان کشوری که شمار موارد ابتلا و مرگ‌های ناشی از کووید-۱۹ در آن شیب صعودی گرفته است، با ۱۴ هزار و ۷۹۵ مورد مرگ در جایگاه سوم قرار دارد.

پس از آن، فرانسه با ۱۰,۸۶۹ مورد در جایگاه چهارم، انگلستان با ۷,۰۹۷ مورد در جایگاه پنجم، ایران با ۳,۹۹۳ مورد در جایگاه ششم، چین با ۳,۳۳۵ مورد در جایگاه هفتم، هلند با ۲,۲۴۸ در جایگاه هشتم، بلژیک با ۲,۲۴۰ در جایگاه نهم و آلمان با ۲,۱۹۶ مورد در جایگاه دهم قرار گرفته اند.

ترکیه هم در این زمینه با ۸۱۲ مورد مرگ یک پله پایین تر از سوئیس با ۸۹۵ مورد مرگ بر اثر این ویروس در جایگاه دوازدهم قرار گرفته است.

از سوی دیگر نسبت مرگ ناشی از ویروس کرونا به نسبت موارد ابتلا به آن در برخی از کشورها بیش از ۱۰ درصد است. به عبارتی میزان مرگ بیماران کرونایی در این کشورها از ۱۰ درصد فرارتر رفته است.

در این زمینه ایتالیا با ۱۲.۶ درصد در جایگاه نخست قرار دارد. پس از آن انگلستان با ۱۱.۶ درصد، هلند با ۱۰.۹ درصد و اسپانیا نیز با ۱۰ درصد پس از ایتالیا قرار دارند.

میزان مرگ‌های ناشی از این ویروس در بین موارد ابتلا به آن به طور حدودی در کشورهای فرانسه ۹.۶ درصد، بلژیک ۹.۵ درصد، چین ۴ درصد و آمریکا ۳.۴ درصد است.

طبق آخرین آمار، میزان موارد مرگ ناشی از ویروس کرونا در ایران به نسبت کل موارد ابتلا حدود ۶.۱ درصد بوده و این میزان در ترکیه ۲.۱ درصد است.

میزان مرگ بیماران نسبت به جمعیت کشورها

بر اساس داده‌های دانشگاه «جانز هاپکینز آمریکا» در ارتباط با نسبت کل جمعیت کشورها بر موارد مرگ کووید-۱۹؛ جمعیت کشورها به مجموعه‌های ۱۰۰ هزار نفری تفکیک شده و میزان آن مورد بررسی قرار گرفته است.

بر این اساس، اسپانیا با ۳۰.۱ درصد بیشترین آمار را از این لحاظ در بین ۱۰ کشور نخست که بیشترین موارد ابتلا به ویروس کرونا دارند، قرار دارد. ایتالیا با ۲۸.۳، بلژیک با ۱۷.۸ درصد، فرانسه با ۱۵.۴ درصد، هلند با ۱۲.۲ درصد به ترتیب پس از اسپانیا قرار گرفته اند.

این میزان در کشورهای پرجمعیت مانند چین و آمریکا علیرغم موارد بالا تلفات کرونایی کمتر از ۰.۵ درصد است.

از سوی دیگر، میزان مذکور در ترکیه با توجه به ۸۳ میلیون جمعیت، حدود ۰.۸ درصد اعلام شده است. بر این اساس همین میزان در ایران ۴.۷ درصد است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024