پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 06.04.2020, 22:57

بحران کرونا؛ ۲۴ مقام‌ سابق اروپایی و آمریکایی خواستار کاهش تحریم‌های ایران شدند

رادیو فردا: ۲۴ تن از مقام‌های فعلی و پیشین اروپایی و آمریکایی با اشاره به بحران کرونا، از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، خواستند که با کاستن از تحریم‌ها علیه ایران «بالقوه جان صدها هزار تن را نجات دهد».

به گزارش روزنامه «گاردین»، بیانیه این ۲۴ تن که روز دوشنبه ۱۸ فروردین منتشر شد با اشاره به بحران جهانی کرونا، از دولت آمریکا خواسته است که برای حمایت از ایران در مقابله با کرونا پنج گام مشخص بردارد و به گام‌های احتمالی بعدی نیز بیندیشد.

پنج اقدامی که این دیپلمات‌ها پیشنهاد کرده‌اند شامل «معافیت بیشتر در اقلام بشردوستانه»، «افزایش کارمندان اوفک (در وزارت خزانه‌داری آمریکا)»، «ارسال نامه‌های تضمینی و آرامش‌دهنده به بانک‌ها در جهان»، «به روز رسانی مقررات مربوط به کانال سوئیس» و «ابراز حمایت از اینس‌تکس» می‌شود.

این بیانیه را از جمله مادلین آلبرایت، ویلیام کوهن و چاک هیگل، وزیران پیشین خارجه و دفاع آمریکا، و همچنین فدریکا موگرینی، مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا، و نیز چهار دبیرکل پیشین ناتو امضا کرده‌اند.

مقام‌های آمریکا بارها گفته‌اند اقلام بشردوستانه مشمول تحریم‌ها علیه ایران نمی‌شود. رئیس‌جمهوری آمریکا نیز روز پنج‌شنبه گفت ایران مستقیما درخواستی برای کاهش تحریم‌ها مطرح نکرده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024