جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 06.04.2020, 9:22

مرخصی آقازاده ها و مفسدان مالی به بهانه کرونا

امتداد: شبنم نعمت زاده دختر وزیر سابق؛ هادی رضوی داماد وزیر فعلی و احسان دلاویز از منسوبان رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس برخلاف آیین نامه به بهانه کرونا به مرخصی نوروزی رفتند.

در حالی که سه تن از محکومان پرونده‌های دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی با احکام حبس طویل‌المدت در آستانه سال نو و به دلیل شیوع بیماری کرونا از زندان به مرخصی آمده‌اند اما برخی فعالان سیاسی و اجتماعی سال نو را در زندان اوین آغاز کردند.

هادی رضوی، شبنم نعمت‌زاده با ۲۰ سال حکم زندان و احسان دلاویز با ۱۰ سال حکم زندان سال نو را با خانواده‌های خود آغاز کردند؛ این در حالی است که از مدت زمان شروع دوره زندان این افراد حدود ۶ ماه  گذشته است.

اما در سوی دیگر فعالان سیاسی و اجتماعی همچون نرگس محمدی، امیر سالار داوودی و مجید آذرپی مشمول مرخصی نوروزی قرار نگرفتند.

نرگس محمدی مدت زیادی است که از مرخصی بهره‌ای نبرده است، او که به صورت غیرقانونی از زندان اوین برای ادامه دوران محکومیت به زندان زنجان منتقل شده است در طی چند ماه اخیر از حق تماس تلفنی با فرزندانش نیز محروم گشته است.

امیرسالار داوودی وکیل دادگستری هم که دوره حبس ۱۵ ساله خود را می‌گذراند نتوانسته از مرخصی بهره‌مند شود و سال نو را با همسر و دختر ۷ ساله‌اش آغاز کند.

مجید آذرپی فعال سیاسی هم یک سوم از مدت زمان محکومیت خود را سپری کرده و می‌تواند از شرایط آزادی مشروط استفاده کند. از آخرین و تنها مرخصی مجید آذرپی بیش از یک سال می‌گذرد و در این مدت تمام درخواست‌های مرخصی وی با مخالفت روبرو
شده است.

همچنین کسری نوری و محمد شریفی مقدم از دراویش زندانی هم با وجود محکومیت کمتر از محکومان اقتصادی از مرخصی بهره‌مند نشدند

از مسئولان قضایی انتظار می‌رود برای این دسته از فعالان سیاسی و اجتماعی هم به اندازه محکومان دادگاه‌های مفاسد اقتصادی سعه صدر نشان دهند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024