پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 04.04.2020, 19:43

واشنگتن پست: تلفات کرونا در چین دستکم ۴۶۸۰۰ نفر است

نشریه آمریکایی واشنگتن پست در نوشتار مفصلی آمارهای چین در مورد تعداد مبتلایان و تلفات ویروس کرونا را زیر سوال برده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ واشنگتن پست نوشت: آمارهای مربوط به عکس‌های یادبودی که در شبکه‌های اجتماعی گذاشته شده، آگهی‌های ترحیم و همچنین ردیابی‌های آنلاین نشان می‌دهد که از روز ۲۳ مارس روزانه ۳۵۰۰ گلدان حاوی خاکستر اموات به خانواده‌های چینی در شهر ووهان تحویل داده شده تا آنها روز شنبه را بعنوان روز یادبود مردگان خود، گرامی بدارند. با این حساب می‌توان با کمی دقت متوجه شد که آماری که دولت چین از مرگ و میر ناشی از کرونا به جهان اعلام کرده درست نیست؛ یعنی رقم اصلی ۱۶ برابر بیشتر معادل ۴۲ هزار نفر است.
بااین حال رادیو آسیای آزاد با شمارش ارقام مربوط به سوزاندن اجساد در مرده‌سوزخانه‌ها اعلام کرده تعداد تلفات واقعی چین ۴۶۸۰۰ نفر است. این در حالی است که خود مردم ووهان نیز آمارهای دولتی مرگ و میر بر اثر کرونا را باور نمی‌کنند. منابع اطلاعاتی آمریکا نیز در مورد کم اعلام کردن تلفات کورنا در چین، هشدار داده‌اند.
واشنگتن پست با مصاحبه با اهالی ووهان که نخواسته‌اند نامشان فاش شود ادامه داده: در دوران شیوع کرونا در ووهان، به دلیل وضعیت آشفته و وحشتناکی که در این شهر رخ داده بود، بیمارستان‌ها از برخی افراد آزمایش نمی‌گرفته و آنها را پذیرش نمی‌کردند. این افراد نیز بدون آزمایش و ثبت هیچ اطلاعاتی می‌مردند. اگر این آمارها را نیز با آمار تقریبی تلفات کروها در ووهان اضافه کنیم، تعداد مرگ ومیرها بالاتر هم می‌رود.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024