جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 04.04.2020, 9:19

کارزار یورونیوز، سی‌ان‌ان و بی‌بی‌سی علیه کرونا

یورونیوز به همراه دو شبکه بزرگ خبری در جهان پیشگام اطلاع‌رسانی جهانی در خصوص جلوگیری از شیوع ویروس کرونا می‌شوند.

یورونیوز، شبکه جهانی بی‌بی سی و سی‌ان‌ان متعهد شده‌اند بیش از ۴۶ میلیون یورو فضای تبلیغات به نهادهایی اختصاص دهند که در جهت اطلاع رسانی و همچنین حفاظت از انسان‌ها در مقابل گسترش ویروس کرونا فعالیت می‌کنند.

این سه شبکه، بخش عمده تولیدات رسانه‌ای خود را به بحران کووید ۱۹ اختصاص داده‌اند و بیش از ۸۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان را در جریان آخرین اخبار و تحولات مروبوط به بحران ویروس کرونا قرار داده‌اند.

مایکل پیترز مدیرعامل یورونیوز در این خصوص می‌گوید: «در این زمانه پرچالش برای جهان، ما در یورونیوز مسئولیت سنگین‌تری داریم تا بتوانیم به مخاطبان خود در ۱۲ زبان مختلف دنیا در خصوص این بحران اطلاع رسانی کنیم و آن‌ها را از روش‌های جلوگیری از گسترش هرچه بیشتر این ویروس آگاه سازیم.»

وی افزود: «اتاق خبر ما به صورت شبانه‌روزی با نهادهای مهم بین‌‌المللی همچون سازمان جهانی بهداشت در ارتباط است تا مخاطبان از آخرین توصیه‌ها برای روش‌های جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مطلع شوند.»

آقای پیترز می‌افزاید: «ما می‌خواهیم یک قدم جلوتر برویم. ما مفتخریم که این ابتکار را با همکاران خود در شبکه جهانی بی بی سی و شبکه سی‌ان‌ان راه‌اندازی کردیم. ما با همکاری یکدیگر می‌خواهیم به مقام‌های بهداشتی سراسر دنیا کمک کنیم تا پیام‌های آموزنده و بهداشتی حیاتی خود را به صورت گسترده‌تری در جهان پخش کنند و امیدواریم سایر رسانه‌ها هم از این رویه پیروی کنند.»

این نخستین باری است که سه شبکه رسانه‌ای با ابتکار عمل مشترک با یکدیگر همکاری می‌کنند و سایر رسانه‌های دنیا را ترغیب می‌کنند تا ضمن پیگیری چنین رویه‌ای، فضا را برای کنترل هرچه بهتر بحران کرونا هموار سازند.

سازمان جهانی بهداشت نخستین نهاد بین‌المللی است که ضمن استقبال از این طرح، اعلام کرده است کمپینی هفت مرحله‌ای با تمرکز بر آگاهی سازی جهانی جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در نظر دارد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024